تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : سونوگرافی چهاربعدی جنین، لحظه شماری می کنم

انجام سونوگرافی سه‌بعدی و چهار‌بعدی اختیاری است و یکی از سونوگرافی‌های معمول و استاندارد بارداری نیست. پزشکان اغلب این سونوگرافی‌ها را بنا به درخواست زنان باردار تجویز می‌کنند و همه‌ی پزشکان نیز امکانات سونوگرافی سه‌بعدی و چهار‌بعدی را در مطبشان ندارند. در این مطلب با کاربرد‌های این نوع سونوگرافی بیش از آشنا می‌شوید.

موارد کاربرد سونوگرافی سه‌بعدی و چهاربعدی

سونوگرافی سه‌بعدی و چهاربعدی همانند سونوگرافی‌های معمول، از امواج صوتی برای ایجاد تصویر جنین در رحم مادر استفاده می‌کند. تنها تفاوت این است که در سونوگرافی سه‌بعدی، تصویر ثبت‌شده از جنین به شکل سه‌بعدی و در سونوگرافی چهاربعدی، تصویر ویدئویی زنده مانند فیلم ایجاد می‌شود و شما می‌توانید لبخند جنین یا خمیازه‌اش را هم مشاهده کنید. والدین اغلب خواهان انجام این نوع سونوگرافی هستند. در این سونوگرافی می‌توانید برای اولین بار صورت کودک خود را ببینید. در برخی موارد ممکن است پزشکان برای بررسی مشکلی خاص این نوع سونوگرافی را تجویز کنند، زیرا با استفاده از آن می‌توان برخی از نقص‌های جنینی مانند شکاف کام را بهتر مشاهده کرد. اما با توجه به هزینه‌ی بالا و در دسترس نبودن این نوع سونوگرافی، معمولاً این سونوگرافی از سونوگرافی‌های روتین در مراقبت‌های بارداری نیست. ممکن است این سونوگرافی یادگاری جالبی برای والدین باشد. اگرچه انجام این نوع سونوگرافی تنها با هدف مشاهده‌ی چهره‌ی دوقلوها و داشتن یک تصویر یا فیلم یادگاری از او ایده‌ی جالبی به نظر می‌رسد، اما انجام آن اصلاً ضروری نیست و ممکن است هزینه‌ی زیادی نیز داشته باشد.

نتایج سونوگرافی سه‌بعدی و چهاربعدی

پس از سونوگرافی سه بعدی به شما نسخه‌ای از عکس جنین و در سونوگرافی چهار بعدی، فیلمی از جنین داده می‌شود. اگر این سونوگرافی به منظور موارد تشخیصی انجام شده باشد، پزشک توضیحات لازم را به شما خواهد داد. به خاطر داشته باشید که سونوگرافی‌ سه‌بعدی و چهاربعدی معمولاً برای تشخیص مشکلات جنینی انجام نمی‌شود. هرچند مطالعات نشان می‌دهد که سونوگرافی سه‌بعدی و چهاربعدی بی‌خطر است. ولی برخی از تحقیقات هشدار می‌دهد که قرار گرفتن بیش از حد در معرض سونوگرافی برای جنین خوب نیست و انجام سونوگرافی فقط برای دیدن چهره‌ی کودک، ایده‌ی جالبی نخواهد بود. همچنین انجام این نوع سونوگرافی در برخی از مراکز غیرتخصصی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای مراقبت‌های پزشکی معمول بارداری محسوب شود، زیرا در برخی موارد، افراد شاغل در این مراکز واجد شرایط برای تشخیص یا رد مشکل نیستند.

حتما بخوانید :   هفته سی و ششم بارداری - زود باش کوچولو زود باش!

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : سونوگرافی چهاربعدی جنین، لحظه شماری می کنم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..