تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرمقاله خط حزب‌الله؛ «مردم گله‌مندند»

رهبر انقلاب بارها به نمایندگی از همه مسئولان از وضعیت اقتصادی کشور و به خصوص معضل بیکاری جوانان ابراز شرمندگی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، خط حزب‌الله در جدیدترین شماره خود و در بخش سرمقاله به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان اشاره کرده است.

متن کامل این سرمقاله به شرح زیر است:

«مطلب بعدی که میخواهم عرض بکنم، خطاب به مسئولین محترم کشور است. به مسئولین عرض میکنم که این حضور مردمی در بیستودوّم بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعّالیّتهای ما مسئولین به حساب نیاورید. مردم گلهمندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گلهمندند. 27/11/95» این جملات عتابآمیز رهبر انقلاب اسلامی است که در دیدار مردم آذربایجان، خطاب به مسئولان کشور بیان شده است. سخنانی مهم که به لحاظ الفاظ و ادبیات حاوی انتقادهای کمسابقه ایشان از وضعیت اقتصادی کشور و همچنین ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم است.

رهبر انقلاب البته در سال جاری چندبار دیگر نیز لب به انتقاد گشوده و حتی بالاتر از آن به نمایندگی از همه مسئولان از وضعیت اقتصادی کشور و به خصوص معضل بیکاری جوانان ابراز شرمندگی کرده بودند: «همین‌طور مدام همه‌ی ما میگوییم؛ دولتی میگوید، مجلسی میگوید، اقتصاددانِ آزادِ روزنامه‌ای میگوید، که فلان‌درصد از کارخانه‌ها تعطیلند یا مثلاً کمتر از نصف ظرفیّت کار میکنند... وقتی انسان این را میبیند شرمنده میشود؛ یعنی شرمندگی بنده‌ی حقیر از ملاحظه‌ی این آمار و مطالعه‌ی این حقیقت، از شرمندگی آن جوانی که بیکار میرود خانه و دستش چیزی نیست، کمتر نیست، بلکه بیشتر است 16/3/95» چند ماه بعد در دیدار اقشار مختلف مردم فرمودند: «بنده به مسائل معیشت مردم خیلی فکر میکنم، خیلی دغدغه‌مندم نسبت به مسئله‌ی معیشت مردم امّا هرچه فکر میکنم... اینکه ما گفتیم اقدام و عمل، البتّه حالا مشغولند، باید ان‌شاءالله نتیجه‌ی کار محسوس بشود، ملموس بشود که مردم حس کنند، لمس کنند؛ راه این است. 11/5/95»

اما مطالبه رهبر انقلاب در ماه‌های پایانی سال گویای ارزیابی دیگری است: « مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند... ما امروز دچار مشکلیم، نمیشود مشکلات مردم و گلایه‌های مردم را نادیده گرفت؛ مسئولین باید جدّی بگیرند. مسئله‌ی بیکاری مهم است، مسئله‌ی رکود مهم است، مسئله‌ی گرانی مهم است؛ اینها مسائلی است که وجود دارد. البتّه مسئولین تلاش میکنند، ما می‌بینیم امّا ظرفیّتها بیش از اینها است. من حالا ان‌شاءالله در وقت خودش عرض خواهم کرد. 27/11/95»

خطر البته از چند سال قبل گوشزد شده است. نقشه دشمن خبیث ملت ایران به خوبی از سوی رهبر حکیم انقلاب تشخیص داده شده و هشدار لازم هم داده شده است: «بنده چهار پنج سال یا شش سال قبل از این در سخنرانی اوّل سال گفتم که امروز نگاه دشمنان ملّت ایران به مسئله‌ی اقتصاد است؛ سعی دارند به اقتصاد کشور فشار بیاورند؛ اقتصاد کشور را آن‌چنان زیر فشار قرار بدهند که مردم دچار مشکل بشوند. وقتی مردم دچار مشکل شدند، دل‌زده میشوند، دل‌سرد میشوند؛ دشمن همین را میخواهد. دشمن میخواهد مردم از انقلابشان، از نظامشان، از دولتشان، از کشورشان دل‌سرد بشوند، دل‌زده بشوند؛ لذا روی مسئله‌ی اقتصاد فشار می‌آورد؛ و فشار آوردند. مسئولین باید به این نکته توجّه کنند. 27/11/95»

ابراز نگرانی از وضعیت معیشتی مردم و اقتصاد کشور، هشدار در خصوص جنگ اقتصادی طراحی شده توسط دشمن و مطالبه از مسئولان کشور به خصوص دولت محترم برای بهبود مشکلات مردم، سه محور کلی بیانات رهبر انقلاب در سال جاری در این حوزه است که به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفته است. با این حال در پایان ماه یازدهم، رهبر انقلاب بنا به قرار و وعده ابتدای سال، به نمایندگی از مردم، پررنگ‌تر از همیشه از مسئولان تحقق همان شعار ابتدای سال را مطالبه می‌کنند. «خب، ما [امسال را] عرض کردیم سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، [سال] دارد تمام میشود؛ الان آخر بهمن است، اقدام و عمل باید نشان داده بشود. من اوّل سال هم گفتم که مسئولین کشور -چه مسئولین قوّه‌ی مجریّه و دولت، چه مسئولین قوّه‌ی قضائیّه، چه مسئولین مجلس؛ فرقی نمیکند، همه- آخر سال باید نشان بدهند که در این سال برای اقدام و عمل چه کردند؛ نگویند باید چنین بشود، باید بگویند چنین شد؛ این را باید مشخّص بکنند. 27/11/95»






پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرمقاله خط حزب‌الله؛ «مردم گله‌مندند»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..