تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : مهدکودک برای بچه، باید بفرستمش؟

این روزها بسیاری از مادران به دلیل اشتغال در خارج از منزل، کودکشان را به مهد کودک می سپارند و گاهی مادران خانه دار نیز تمایل دارند که کودکشان ساعاتی را در مهدکودک سپری کند. تمامی این مادران می خواهند بدانند که آیا حضور فرزندشان در مهد کودک برای آنها مفید است یا می تواند آسیب هایی به برای او داشته باشد. تحقیقات زیادی در خصوص مزایا و معایب مهد کودک انجام شده که در ادامه به نتایج آنها می پردازیم.

مزایای مهد کودک

تحقیقات نشان داده است، کودکانی که به مهد رفته‌اند در دوران دبستان در هر سنی میزان یادگیری شان بیش از از بقیه کودکان است. در ضمن کودکانی که به پیش دبستانی می‌روند یاد می‌گیرند که با دیگران چگونه کنار بیایند و بر مهارتهای کلامی آنان نیز اضافه می‌شود. در مهد کودک فرزند شما یاد می‌گیرد که چگونه می‌تواند در بازی با دیگران شریک شود و در یک کار دستهی شرکت کند. با این حال ارزش مهد کودک بیش از به خاطر اجتماعی کردن بچه‌ها و علاقه‌مند کردن آنها به یادگیری است و نه آموزش‌های که در آن به بچه‌ها داده می‌شود. پس والدین نباید با فکر اینکه فرزندشان در همه چیز از بقیه جلوتر باشد کودک را به مهد کودک بفرستید. متاسفانه یا خوشبختانه در بررسی‌های محققان ارتباطی بین زود شروع کردن آموزش کودک و این که او روخوانی خوبی داشته باشد وجود نداشته است.

در سنین ۳ تا ۴ سالگی اغلب کودکان در شرایطی هستند که می‌توانند زمان بیش ازی را در کنار همسالان و در میان جمع بگذرانند و اگر توانایی مستقل بودن از والدینشان را داشته باشند، مهد کودک و پیش دبستان می‌تواند برای آنها مفید باشد.

حتما بخوانید :   زیباجو : روابط زناشویی با وجود بچه، چطوری؟

معایب مهد کودک

آمادگی، کلید اصلی حسن و عیب ماجراست. اگررفتن به مهد کودک را پیش از شروع علائم آمادگی در کودک شروع کنیم، می تواند برای فرزندتان استرس‌آور باشد. اگر اضطراب جدایی در کودک شما بسیار شدید باشد، مهد کودک نه تنها مفید نخواهد بود بلکه برای او بسیار استرس‌آور خواهد بود. پس بهتر است اول اضطراب او را کم کنیم و سپس او را به مهد ببریم. نکته دیگری که نشان عدم آمادگی فرزند شما برای مهد کودک است این است که او آموزش توالت رفتن را ندیده باشد. این شرایط هم برای او استرس و اضطراب ایجاد می‌کند چون بقیه کودکان در مهد پوشک ندارند و معلم پوشک آنها را عوض نمی‌کند و این تنها فرزند شماست که چنین نیازی دارد. کودکانی که با سرو صدا و سطح بالای تحریکات محیطی هم مشکل دارند، می‌توانند در مهد کودک دچار مشکل شوند. مثلا اگر کودک شما از موسیقی، صداهای بلند، خنده زیاد و تغییر سریع شرایط خوشش نمی‌آید، بهتر است به جای مهد کودک که در طول روز ادامه دارد تنها او را در یک کلاس که به آن علاقه دارد نام‌نویسی کنید.

آماده شدن برای رفتن به مهد کودک

اگر فکر می‌کنید زمان آن رسیده که کودکتان را به مهد کودک بفرستید، بهتر است مراحل زیر را برای رفتن به مهد کودک در نظر بگیرید

– مطمئن شوید کودک شما آمادگی رفتن به مهد کودک را دارد. علاقه به بازی با همسالانش دارد وجدایی از شما برایش استرس شدیدی ایجاد نمی‌کند.

– مهد کودک را از قبل به فرزندتان معرفی کنید و به او توضیح دهید که در آنجا با دوستان و مربی آشنا خواهد شد و چیزهای تازه‌ای یاد خواهد گرفت

حتما بخوانید :   زیباجو : کودک چاق، انتقال ژن از اسپرم

– بهتر است کودکتان قبل از شروع کلاس‌ها فضای کلاس را ببیند تا بداند که قرار است به چه مکانی برود. اگر امکانش وجود دارد با معلمش هم ملاقات بکند و حتی همکلاسی‌هایش را هم بشناسد.

– کودکتان را خودکفا بار بیاورید تا در مهد راحت‌تر باشد. وقتی کودک بداند که می‌تواند به تنهایی از پس کارهای ضروری خود در محیط مهد بر بیاید در این فضا احساس راحتی بیش ازی خواهد داشت و از قدم گذاشتن به این دنیای تازه ترسی نخواهد داشت.

– به کودکتان یاد بدهید چگونه در کودکستان با شما خداحافظی کند. هنگام خروجتان یادآوری کنید و به فرزندتان اطمینان دهید که به دنبالش خواهید آمد.

– یک خداحافظی محکم با او بکنید و سریع از کودکستان خارج شوید. یادتان باشد طولش ندهید و گرنه کودکتان بیش از بی‌قراری خواهد کرد.

– آرامشتان را حفظ کنید. اگر شما آرامش خودتان را از دست بدهید ناگفته به کودک این پیام را داده‌اید که حق دارد نگران و مضطرب باشد.

– همه وسایل و امکانات مورد نیاز کودک را خودتان به تنهایی تهیه نکنید. اجازه دهید کودکتان خودش کیفش را آماده کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : مهدکودک برای بچه، باید بفرستمش؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..