تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لانه عقاب آتشین در سیبری چگونه است؟ + تصاویر

لانه عقاب آتشین در سیبری ، از زمان کشف این دهانه، نظریه های زیادی در مورد چگونگی شکل گیری آن به وجود آمده است.

لانه عقاب آتشین در سیبری

در سال 1949 یک زمین شناس به نام وادیم کولپاکوف یک تپه بزرگ از سنگ آهک در جنوب شرقی سیبری کشف کرد. این مخروط به شکل جالبی یک دهانه در بالا و یک تپه کوچک در مرکزش دارد. تپه حدود 40 متر ارتفاع و 100 متر قطر دارد. تپه کوچکتر 12 متر ارتفاع ارتفاع دارد. این دهانه به نام رودخانه ای که در نزدیکی آن قرار دارد پاتومسکی نام دارد اما مردم محلی آن را آشیانه عقاب آتشین می نامند.

لانه عقاب آتشین در سیبری چگونه است

از زمان کشف این دهانه، نظریه های زیادی در مورد چگونگی شکل گیری آن  به وجود آمده است. برای مدت طولانی اعتقاد بر این بود که بر اثر برخورد شهاب سنگ ایجاد شده است. برخی آن را به شهاب سنگ تونگوسکا که بقایای آن هرگز کشف نشد ارتباط می دهند. اما این دهانه شبیه هیچ یک از دهانه ای که توسط شهاب سنگ ها ایجاد شده نیست. پس از آن، برخی زمین شناسان پیشنهاد کردند که آن می تواند یک آتشفشان در حال تولد باشد، اما هیچ ماده آتشفشانی تا به حال در اینجا پیدا نشده است.

لانه عقاب آتشین در سیبری چگونه است

 با شمارش حلقه درختانی که در دهانه رشد کرده اند، دانشمندان سیبری نتیجه گرفتند سن دهانه حدود 250 سال است. جالب است بدانید که درختان اطراف این دهانه، رشد پرشتاب در یک دوره را نشان می دهند که مشابه آن، جنگل های چرنوبیل پس از فاجعه هسته ای دیده می شود.

لانه عقاب آتشین در سیبری چگونه است

 بنابراین نظریه هایی مثل یک نیروگاه هسته ای پنهان یا مدفون شدن یک بشقاب پرنده با سوخت هسته ای در زیر خاک به وجود آمد. اما تاکنون هیچ شیئی شبیه سیارک یا هر فلزی زیر دهانه کشف نشده است. احتمال تازه این است که یک آتشفشان گاز باشد. تپه می توان در اثر انتشار زیرزمینی برخی مایعات مثل هیدروژن شکل گرفته باشد. انتشار گرما همراه با انتشار زیرزمینی مایعات موجب تغییرات اندازه حلقه درختان شده که آن را رشد غیرطبیعی تفسیر می کنند.

برترین ها

اخبار مرتبط :

دعوای زن و شوهری در سیبری!! + تصاویر

سقوط یک شهاب سنگ در جنوب سیبری +عکس

سعید معروف در راه سیبری + عکس

علت مرگ ببر سيبري اعلام شد

40 سال انزوا در سیبری + عکس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لانه عقاب آتشین در سیبری چگونه است؟ + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..