تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسئولان فلسطینی درباره خطر نابودی راه حل دو کشور هشدار دادند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، مسئولان فلسطینی در خصوص نابودی راه حل دو کشور هشدار دادند.

بر اساس این گزارش ،  مقامات فلسطینی در زمینه خطرات ناشی از به اجرا در نیامدن راه حل دو کشور هشدار داده و اعلام کردند در صورت به اجرا در نیامدن راه حل دو کشور منطقه به درگیریهای جدید و دراز مدت کشانده خواهد شد.

این هشدار همزمان با دعوت گردانهای فلسطینی از تشکیلات خودگردان فلسطینی در زمینه پایان دادن به مذاکرات و اجرای برنامه هایی در راستای مبارزه و مقاومت جهت تامین حقوق شهروندان فلسطینی، همراه بوده است.

نسرین سلمی خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی گفت: واکنشهای فلسطینی  با ابراز خشم و انزجار به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در زمینه راه حل دو کشور همراه بود.

ترامپ در این دیدار گفته است وی از ایجاد راه حل دو کشور یا یک کشور حمایت می کند! تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه عقب نشینی از راه حل دو کشور هشدار داد.

ناصر القدوه مسئول کمیته رسانه و فرهنگ در شورای مرکزی جنبش فتح در این زمینه گفت: «حداقل می توان گفت موضع ترامپ واضح نیست، اگر منظور او قرار دادن اسرائیل در برابر گزینه های سخت از جمله راه حل دو کشور یا یک کشور باشد اظهارات وی قابل قبول است اما اگر قصد او عقب نشینی تدریجی از ایجاد راه حل دو کشور باشد بسیار خطرناک است و منطقه را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد.»

خبرنگار المیادین افزود: موضع تشکیلات خودگردان با موضع دیگر گردانهای فلسطینی به ویژه در زمینه چگونگی رفتار با مذاکرات تفاوت دارد. جنبش حماس از ریاست تشکلات خودگردان فلسطین خواست از خیالپردازی و اوهام رسیدن به راه حل از طریق مذاکرات دست بردارد و خواستار اجرای برنامه های میدانی یکپارچه ای برای رویارویی با اشغالگران شد.

حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس در این زمینه گفت:«حقیقتا باید تشکلات خودگردان فلسطین اوهامی که در زمینه رسیدن به راه حلی از طریق مذاکرات آن هم با میانجیگری آمریکا در سر دارد کنار بگذارد. توافق در زمینه برنامه ای نظامی و میدانی که خطراتی را که مسئله فلسطین با آن روبروست حل کند ضروری است و محمود عباس باید برای پایان دادن به دو دستگی های موجود در بین فلسطینیان گام بردارد».

خبرنگار شبکه المیادین افزود: جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین تاکید کرد موضع دولت جدید آمریکا در راستای سیاستهای سابق واشنگتن در حمایت از اسرائیل است .

خانم خالده جرار عضو شورای قانونگذاری جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین نیز گفت:«این مواضع نشان می دهد که آمریکا همواره از اسرائیل جانبداری کرده است و همچنان هم حمایت می کند از اینرو ما فلسطینیان نباید  بر اساس مواضع آمریکا برنامه ریزی کنیم. ما نباید بپذیریم که آمریکا هر گونه مذاکراتی را که بخواهد به اجرا در آورد و نباید مذاکرات دوجانبه و نقش آمریکا را در این زمینه مدنظر قرار دهیم».

خبرنگار المیادین افزود: مواضع سایر گردانهای فلسطینی نیز در همین راستاست. این گردانها مواضع ترامپ را نمونه ای از جانبداری آمریکا از اسرائیل می دانند. مواضع دولت کنونی آمریکا با مواضع دولتهای سابق این کشور تفاوتی ندارد مگر اینکه این مواضع واضح و آشکار است، این در حالی است که دولتهای سابق مواضع خود در جانبداری از اسرائیل را در زیر میز قرار می دادند. بنابراین  فرصتی برای فلسطینیان مهیا شده است تا به دنبال راه حل دیگری برای آزادی کشورشان باشند. راه حلی که که به میانجیگر طرفدار اسرائیل نیاز نداشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسئولان فلسطینی درباره خطر نابودی راه حل دو کشور هشدار دادند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..