تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفاوت میمون ، شامپانزه ، گوریل و اورانگوتان

همانطور که می دانید میمون و شامپانزه و گوریل و اورانگوتان از لحاظ ظاهری بسیار به هم شبیه اند. اما این گونه های جانوری تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند که آسمونی در این مقاله تفاوت های این چهار حیوان را برای شما عزیزان تشریح می کند.

monkey تفاوت میمون ، شامپانزه ، گوریل و اورانگوتانمیمون ها

این گروه از پستانداران باهوش شامل میمونهای پوزه دار بوزینه ها (میمونهای معمولی) و میمونهای دراز دست و انسان می شود نخستیان عموما” دید خوبی دارند آنها دارای پاهای ناخن دار و دستهای پنج انگشتی هستند که برای گرفتن اشیاء سازگاری یافته است بیشتر نخستیان روی درختان زندگی می کنند بعضی ها فقط از پوشش های گیاهی تغذیه می کنند و دیگران هم گیاهخوار و هم گوشتخوار هستند.

بیشتر خانواده میمونها روی درختان زندگی می کنند آنها عمدتا” در جنگلهای استوایی آفریقا آسیا و آمریکای شمالی زندگی می کنند چشمهایی رو به جلو آنها را قادر می سازد تا زمانی که روی شاخه تاب می خورند و وقتی که حشرات تیز پرواز را برای خوردن شکار می کنند بتوانند فاصله ها را دقیقا” تشخیص دهند میمونها از دستهای گیره ای و پاهای خود برای گرفتن شاخه ها و گرفتن غذای خود استفاده می کنند برای یک میمون درخت نشین مشکل است که بتوان از میان شاخ و برگ متراکم درختان دیگران را به خوبی ببیند در نتیجه آنها از طریق صحبت کردن با همدیگر ارتباط برقرار می کنند.

chimpanzee تفاوت میمون ، شامپانزه ، گوریل و اورانگوتان

شامپانزه ها

بدن شامپانزه از موهای قهوه‌ای تیره و ضخیمی پوشیده شده است، این موها در تمام بدن بجز کف دستها و پاها، صورت، انگشتها، پنجه پا وجود دارد.صورتش به مرور که رشد می‌کند موهای خاکستری رنگی در می‌آورد.شامپانزه دم ندارد و اندامش شبیه انسان است با این تفاوت که به جای ۱۲ جفت دنده که در انسان وجود دارد این حیوان ۱۳ جفت دنده دارد.در هر پایش دو انگشت شصت وجود دارد که در طرف مقابل هم قرار دارند که به وسیله آن می‌تواند هر جایی را که می‌خواهد به دقت بگیرد.دوره آبستنی آنها ۸ ماه است.بچه را در سه سالگی از شیر می‌گیرند و در حقیقت تا چندین سال بچه در کنار مادرش می‌ماند.شامپانزه‌ها در ۸ تا ۱۰ سالگی به بلوغ رسیده و آماده جفت گیری می‌شوند و عمرشان تا ۵۰ سال هم می‌رسد.

GORILLA تفاوت میمون ، شامپانزه ، گوریل و اورانگوتان

گوریل ها

گوریلها بزرگترین گونه پستانداران هستند.بدن گوریلها از موهای خاکستری و قهوه ای و برخی گونه ها مشکی پوشیده شده است.طول دستهای گوریلها از طول پاهایشان بلندتر است که به آنها اجازه می دهد روی هر 4 دست و پا حرکت کنند. آنها نیازی به خوردن آب از دریاچه ها و رودخانه ها ندارند بلکه آب مورد نیاز بدنشان را توسط غذاها و شبنم صبحگاهی تامین می کنند. محل زندگی آنها در جنگلهای ابری و بارانی آفریقای مرکزی است. وزن این حیوانات 68 تا 181 کیلوگرم و قدشان 1.2 تا 1.8 متر است. گوریلها در دسته های 2 تا 50 نفره زندگی می کنند. دوران آبستنی این حیوان 9 ماه است و در هر بار زایمان یک بچه به دنیا می آورندو طول عمرشان 50 سال است.

orangutans تفاوت میمون ، شامپانزه ، گوریل و اورانگوتان

اورانگوتان ها

به طور متوسط وزن‌شان ۳۳ تا ۸۲ کیلو است آنها چهار انگشت و یک انگشت شست دارند. پای آنها هم چهار انگشت و یک شست پای بزرگ دارد. آنها می‌توانند هم با دست‌ها و هم با پاها اجسام را نگه دارند. درازای دست بزرگترین نرها به ۲ متر می‌رسد.اورانگوتان‌ها بدنی حجیم و بزرگ، گردنی ضخیم، و بازوانی بسیار دراز، و پاهایی کوچک و خمیده دارند، و فاقد دم هستند. بیشتر بدن آنها با موی قهوه‌ای مایل به قرمز پوشیده شده، و رنگ آن در میان گونه‌ها متغیر است.اورانگوتان‌ها در طبیعت می‌توانند تا ۵۰ سال زندگی کنند. در اسارت عمرشان اندکی طولانی‌تر است.

منبع: آسمونی

- عضو تلگرام آسمونی شوید: کانال تلگرام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفاوت میمون ، شامپانزه ، گوریل و اورانگوتان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..