تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طولانی‌ترین غار جهان که شما را شگفت زده میکند

طولانی‌ترین غار جهان ، غار ماموت است که از مجموعه‌ای از انواع غارها، تالارها، گنبدها، آبشارها و برکه‌هایی با آب زلال تشکیل شده است.

طولانی‌ترین غار جهان

غار ماموت از مجموعه‌ای از انواع غارها، تالارها، گنبدها، آبشارها و برکه‌هایی با آب زلال تشکیل شده است.

این غار عظیم به احتمال زیاد از 240 میلیون سال پیش شروع به ساخته شدن، نموده است و اشیای کشف شده در آن نشان می‌دهد که 500 سال قبل از میلاد، انسان‌ها در آن سکنی داشته‌اند.

در محوطه غار ماموت یک پارک ملی نیز احداث شده که پارک ملی غار ماموت نام دارد؛ این غار در ایالت کنتاکی در آمریکا قرار گرفته است.

مساحت این پارک 214 کیلومتر مربع است. شهرت پارک به خاطر غار زیر زمینی مشهور آن یعنی غار ماموت است. این غار با 591 کیلومتر راه زیر زمینی کشف شده، طولانی‌ترین غار شناخته شده جهان است.

غار ماموت، غار سنگ آهکی است که قطر دهانه آن 16 کیلومتر است ولی حداقل 241.5 کیلومتر طول معبرهای نامنظم زیرزمین آن در سطوح مختلف است و حرارت هوای آن متجاوز از 120 درجه سانتی گراد است.

باستان‌شناسان عقیده دارند هنوز تمام راه زیرزمینی غار ماموت کشف نشده و قسمت زیادی از آن نهفته باقی مانده است.

پارک ملی ماموت در جولای 1971 میلادی تأسیس شد.

طولانی‌ترین غار جهان که شما را شگفت زده میکند

طولانی‌ترین غار جهان


طولانی‌ترین غار جهان که شما را شگفت زده میکند

طولانی‌ترین غار جهان را ببینید


طولانی‌ترین غار جهان که شما را شگفت زده میکند

فارس ، صراط

اخبار مرتبط :

با بانوی طولانی ترین غار زیر دریایی آشنا شوید +عکس

طولانی ترین غار خراسان +تصاویر

مناظر شگفت‌انگیز از غارهای جهان +تصلویر

9 غار شگفت انگیز و زیبای جهان +تصاویر

بزرگ‌ترین غار زیرزمینی جهان در ویتنام + تصاویر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طولانی‌ترین غار جهان که شما را شگفت زده میکند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..