تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدار وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا

دیدار وزرای امور خارجه روسیه و آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پرس تی‌وی، «سرگئی لاوروف» و «رکس تیلرسون»، وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا، برای نخستین‌بار پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در فضایی نامتعارف دیدار و درباره همکاری در زمینه منافع مشترک، توافق کردند.

این دیدار در حالی برگزار شد که روسیه و آمریکا در سال‌های گذشته بر سر موضوعاتی چون همه‌پرسی در شبه‌جزیره کریمه و الحاق مجدد آن به فدراسیون روسیه، بحران در اوکراین و جنگ سوریه به‌شدت اختلاف‌نظر داشتند و روابط دوجانبه تیره شده بود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، روز پنج‌شنبه، پس از دیدار با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی‌اش، گفت در اولین دیدار با تیلرسون توافق شد تا مسکو و واشنگتن باید در زمینه‌هایی که منافع مشترک دارند، «گام بردارند».

لاوروف پس از این دیدار که در حاشیه برگزاری اجلاس وزرای امور خارجه گروه بیست در شهر بن آلمان، برگزار شد، گفت: «مشخصاً نمی‌توانیم همه مشکلات را حل‌وفصل کنیم ... اما ما زمانی که منافع‌مان منطبق باشد، درک مشترکی داریم، و حوزه‌های این‌چنینی زیادی وجود دارد که ما باید در آن (حوزه‌ها) پیش رویم.»

لاوروف گفت تیلرسون بار دیگر بر «آمادگی» آمریکا برای «فائق آمدن» بر دوران روابط تیره دوجانبه تأکید و «اذعان کرد که ما هرگز نمی‌توانیم درباره همه اختلاف‌نظرها در یک نشست گفتگو کنیم.»

وزیر امور خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا در این دیدار درباره تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو بحث شد، گفت: «خیر». 

لاوروف گفت: «این دیدار سازنده، عمل‌گرایانه و صریح و به نظرم مفید فایده بود.»

وی افزود «ولادیمیر پوتین» و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا، زمانی که «امکان‌پذیر» باشد، با یکدیگر دیدار می‌کنند.

تیلرسون: دیداری سازنده بود

تیلرسون نیز گفت: «لاوروف و من نشستی سازنده داشتیم. ما درباره مسائل مختلفی در چارچوب منافع دوجانبه، گفتگو کردیم.»

وی گفت دو طرف توافق کردند تا در حوزه‌هایی که منافع مشترک ایجاب می‌کند، همکاری صورت گیرد اما ارزش‌های آمریکا و متحدانش محترم شمرده شود.

تیلرسون همچنین گفت از روسیه خواسته است تا به تعهدات خود در چارچوب توافق مینسک به‌منظور پایان دادن به بحران اوکراین پایبند باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدار وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..