تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معمای جالب | شمار خرگوش ها بعد از یک سال!

معمای جالب | شمار خرگوش ها بعد از یک سال

معمای جالب شمار خرگوش ها بعد از یک سال

معمای جالب : شمار خرگوش ها بعد از یک سال

در یک لانه دو خرگوش نر و ماده قرار دارند. فرض می کنیم که این دو خرگوش در هر ماه یک جفت خرگوش نر و ماده تولید می کنند و هر کدام از زوج های جدید نیز هر ماه به غیر از ماه اول زندگی، یک جفت خرگوش نر و ماده به وجود می آورند. آیا می توانید بگوئید بعد از یک سال چند خرگوش در این لانه خواهند بود؟

معمای جالب

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

↓↓↓

معمای جالب

پاسخ معمای جالب :

طرح این مسئله را به "فیوناتچی" ریاضیدان معروف ایتالیائی نسبت می دهند که در قرن سیزدهم میلادی زندگی می کرد. وی سری اعداد فیوناتچی را نیز ابداع کرده است.
 
این سری اعداد عبارتند از: 1 و 1 و 2 و 3 و 5 و 8 و 13 و 21 و 34 و 55 و 89 و 144 و ... در این سری اعداد- بعد از یک- هر عدد با مجموع دو عدد قبل از خود مساوری است و جهت حل مسئله برای مدت یک سال (یعنی 12 ماه) 12 تا از این اعداد را با هم جمع می کنیم و به پاسخ 754 خرگوش یا 377 جفت در پایان یک سال می رسیم.
 
این مسئله برای n سال نیز به سهولت قابل حل است.

 معمای جالب شمار خرگوش ها بعد از یک سال

آی هوش

اخبار مرتبط:

معمای جالب | طول دوره عمر شمع

معمای جالب شوهر کردن دختر پادشاه

معمای جالب خطوط باز و بسته!

معمای جالب مدرسه مشترک

معمای جالب 9 بچه در خانه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معمای جالب | شمار خرگوش ها بعد از یک سال!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..