تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بررسی شروط ضمن عقد در «خونه خوبه»

بررسی شروط ضمن عقد در «خونه خوبه»به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر حبیب میدانچی در بخش گفتگوی ویژه برنامه «خونه خوبه» میزبان دکتر فدایی متخصص حقوق خانواده بود. با توجه به محوریت بحث گپ و گفت میدانچی به شروط ضمن عقد اشاره کرد و از دکتر فدایی خواست تا توضیحات شفافی درباره یکی از شروط ضمن عقد نکاح یعنی مهریه و تفکری که در ذهن همه مردم در این باره جا افتاده است را بیان کند.

دکتر فدایی در این خصوص گفت: مردم ما تصور می کنند که زوج بیش از 110 سکه را نباید زمان مطالبه همسر پرداخت کند در صورتی که این تفکر اشتباه است، بلکه در صورت مطالبه زوجه برای دریافت 110 سکه ضمانت اجرایی وجود داشته و زن می تواند حکم حبس وزندان را هم اجرا کند.

در ادامه بحث مجری کارشناس «خونه خوبه» در ادامه عنوان کرد: با این حساب محدودیتی برای مهریه وجود ندارد و فقط برای بیش از 110 سکه حق حبس و زندان ملقی است.

همچنین حبیب میدانچی مجری کارشناس این برنامه موضوع مهم دیگری را مطرح کرد که جزو

شروط عقد شناخته می شود؛ حق طلاق که بعضی از خانم ها آن را در زمان عقد به شکل رسمی از آن خود می کنند و از فدایی خواست تا درباره شرایط و چگونگی این حق توضیحاتی ارائه شود.

فدایی خاطر نشان کرد: آنچه بانوان در زمان عقد نکاح به عنوان حق طلاق ار آن خود می کنند وکالت در طلاق است و اگر زن ثابت کند و محکمه اظهارات او را بپذیرد وکالت طلاق خواهد داشت.

نتیجه قابل تأملی که می توان به عنوان یک بیننده از این بحث و برنامه تلویزیونی گرفت این است که زوج های جوان به 12 شرطی که زمان عقد امضا می کنند(یک مورد سایر شروط که مربوط به حق طلاق است) توجه بیشتری داشته باشند. همین موارد کوچکی که با گذشت زمان در بسیاری از مواقع طرفین را دچار مشکلات فراوانی می کند. عدم آگاهی درباره موضوعاتی که حتی با دیدن یک برنامه تلویزیونی قابل درک است بسیار کمک کننده خواهد بود.

برنامه «خونه خوبه» به تهیه کنندگی علی برزو رفیع پور و حبیب میدانچی هر شب ساعت 18:30 از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بررسی شروط ضمن عقد در «خونه خوبه»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..