تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آب مرواید یا کاتاراکت چه علائمی دارد؟

آب مروارید یا کاتاراکت در زمان سیاهی عدسی چشم بوجود می‌آید.

آب مرواید یا کاتاراکت

عباس رویگران متخصص چشم پزشکی با بیان اینکه آب مروارید یا کاتاراکت در زمان سیاهی عدسی چشم بوجود می‌آید، اظهار داشت:عدسی چشم از آب و پروتئین ایجاد شده که با افزایش سن این مواد به صورت توده تشکیل می‌شود و باعث بروز آب مروارید و کم بینایی در افراد می گردد.
 
وی با بیان اینکه عارضه کاتاراکت بیشتر در سنین بالاتر اتفاق می‌افتد، گفت: بعضی از افراد به دلیل سابقه ژنتیک از جوانی به بیماری آب مروارید مبتلا می‌شوند.

آب مرواید یا کاتاراکت چه علائمی دارد

رویگران با تاکید براینکه گاهی این عارضه باعث نابینایی افراد می‌شود، تصریح کرد: عواملی مانند حساسیت نوری، دوبینی در یک چشم، تغییر دائم نمره چشم، محو شدن رنگ‌ها و تغییر لنز از جمله علائم بروز آب مروارید است.
 
این متخصص چشم پزشکی بیان کرد: از شایع ترین علایم تشکیل این عارضه، تاری دید است.
 
وی با اشاره به اینکه آب مروارید گاهی به دلیل ضربه به چشم بروز می‌کند، افزود: افرادی که قرص پرونیزولون و کورتن مصرف می‌کنند و مبتلایان به دیابت و تیرویید در معرض خطر بروز بیماری کاتاراکت قرار دارند.
 
به گفته رویگران، بروز این عارضه در چشم نوزادان و کودکان بسیار اندک مشاهده شده است.
 
این متخصص چشم پزشکی با بیان اینکه مصرف سیگار و مواد غذایی چرب و تابش اشعه مستقیم خورشید باعث تشکیل آب مروارید در چشم می شود، اظهار کرد: کارگران مشاغلی مانند شیشه بری، کوره پزی و آهنگری به دلیل اینکه مدام با حرارت و نور سر و کار دارند بیشتر از سایر کارگران در خطر ابتلا به این عارضه هستند.
 
وی با اشاره به اینکه استفاده از قارچ و اسفناج در سلامت چشم تاثیر گذار است، تاکید کرد: با انجام عمل جراحی این عارضه درمان می‌شود که البته گاهی به دلیل شدت افزایش آب مروارید در چشم این امر( عمل جراحی) کارساز نیست. 

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط :

احتمال ابتلا به آب‌ مروارید و نیز سرطان چشم برای رانندگان بنز و بی‌ام‌ و

از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟

دانستی های مفید در مورد آب مروارید !

آب‌مروارید (cataract) چیست

آب مروارید و شایعترین عوامل بروز آن! +عکس




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آب مرواید یا کاتاراکت چه علائمی دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..