تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش بی سابقه گروه‌های ضد اسلامی در آمریکا

به گزارش سرویس دینی جام نیـوز به نقل از پرس تی وی، مرکز حقوقی مبارزه با فقر در جنوب (Southern Poverty Law Center) که روند فعالیت‌های گروه‌های افراطی در آمریکا را بررسی می‌کند، لفاظی‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه مسلمانان و همچنین موج نگرانی را که پس از حمله به  باشگاهی شبانه در ایالت فلوریدا در ۲۳ خرداد ایجاد شد، با افزایش شمار گروه‌های نفرت‌پراکن علیه مسلمانان در این کشور مرتبط دانسته است.


در حادثۀ تیراندازی (۲۳ خرداد) در یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندوی ایالت فلوریدا، ۴۹ نفر کشته و ۵۳ نفر نیز زخمی شدند.


مارک پوتوک، مدیر و از محققان مرکز یادشده که این گزارش را تهیه ‌کرده است، از برخی از مقامات ارشد کاخ سفید از جمله استیو بَنِن، استیو میلر و کلاین کانوی مشاوران ارشد ترامپ، به‌عنوان «نظریه‌پردازان ضداسلامی» نام ‌برده است.


وی در این گزارش همچنین به اظهاراتِ ضد اسلامی مایکل فلین، مشاور امنیت ملی ترامپ، که دوشنبه در پی جنجال بر سر ارتباط سری با روسیه، از سمت خود کناره‌گیری کرد، اشاره کرد.


جرائم ناشی از تنفر علیه مسلمانان آمریکا از زمان انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور در ۱۸ آبان با افزایش جدی روبرو بوده است.


شورای روابط اسلامی- آمریکایی پیش‌تر اعلام کرده بود از زمان انتخاب ترامپ بیش از ۲۰۰ مورد گزارش از وقوع چنین حملاتی علیه مسلمانان در سراسر آمریکا دریافت کرده است.


این در حالی است که طبق اعلام اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) تعداد گزارش‌های جرائم ناشی از نفرت به‌ویژه علیه مسلمانان سال ۲۰۱۵ با ۶,۸ درصد افزایش درمجموع به ۵ هزار و ۸۵۰ مورد رسیده است. این رقم در سال ۲۰۱۴ میلادی ۵ هزار و ۴۷۹ مورد بود.

 

ایکنا/222

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش بی سابقه گروه‌های ضد اسلامی در آمریکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..