تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد ۷ درصدی بازار اسمارت‌فون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی گارتنر، فروش اسمارت‌فون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ با ۷ درصد افزایش به ۴۳۲ میلیون واحد رسید. در این سه ماهه، اپل با پیشی‌گرفتن از سامسونگ رتبه نخست تولید اسمارت‌فون را از آن خود کرد.

در سال ۲۰۱۶ فروش اسمارت‌فون با ۵ درصد افزایش به ۱.۵ میلیارد واحد رسید. انشول گوپتا از گارتنر می‌گوید:

این دومین فصل پیاپی است که فروش سامسونگ کاهش یافته است. سهم کلی سامسونگ در سال ۲۰۱۶ کاهش ۲.۵ درصدی به خود دید. سهم سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ شروع به کاهش کرد و توقف تولید گلکسی نوت ۷ باعث شد که این روند شدت بگیرد. توقف تولید نوت ۷ همچنین باعث ایجاد شکافی در بازار اسمارت‌فون‌های با نمایشگر بزرگ شد.

اپل بعد از ۸ فصل توانست دوباره رتبه تولید اول اسمارت‌‌فون را از آن خود کند، اما فاصله اپل با سامسوگ تنها ۲۵۶ هزار واحد است. آقای گوپتا می‌گوید:

آخرین باری که اپل اول بود، زمانی بود که آیفون ۶ و ۶ پلاس عرضه شدند. این بار به دلیل فروش بالای آیفون ۷ و ۷ پلاس به این رتبه دست یافت. عامل دیگر موفقیت اپل، کاهش فروش سامسونگ در بازارهای آمریکای شمالی و اروپای غربی و برخی بازارهای آسیایی همچون استرالیا و کره جنوبی است.

هواوی، اوپو و BBK تقریبا ۲۱.۳ درصد بازار چین را در اختیار داشتند. این برندها در مجموع رشد ۷.۳ درصدی داشتند. آقای گوپتا می‌گوید:‌

هواوی، میت ۹ را تنها با فاصله یک ماه از توقف تولید نوت ۷ عرضه کرد و این عاملی برای تثبیت موقعیت میت ۹ در بازار بود.

گوشی‌های پریمیوم هواوی باعث شد که فاصله این برند چینی با سامسونگ به ۳۶ میلیون کاهش پیدا کند. هواوای کماکان به کاهش فاصله خود با سامسونگ فکر می‌کند. میت ۹ با الکسای آمازون در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ به آمریکا عرضه می‌شود.

اوپو با اراdه اسمارت‌فون‌های پریمیوم، دوربین سلفی قوی و شارژ سریع توانست رتبه اول خود را در بازار چین حفظ کند. جایگاه اوپو در بازار چین و گسترش جهانی، توانسته این برند را به رتبه چهارم جهان برساند. BBK با تمرکز بر کیفیت، طراحی و برند قوی توانسته خود را به عنوان برندی قوی در چین و هند مطرح کند. BBK رتبه دوم تولید اسمارت‌فون را در چین از آن خود کرد. رشد ۲۷۸ درصدی در بازار هند باعث شد که این برند رتبه پنج تولید اسمارت‌فون در دنیا را کسب کند.

برندهای برتر چینی به طور تهاجمی گسترش خود را در بازارهای بین‌المللی ادامه می‌دهند. آقای گوپتا می‌گوید:

سامسونگ باید بتواند پرچمدار بعدی خود را با موفقیت عرضه کند تا بتواند رشد خود را ادامه می‌دهد. همچنین باید با عرضه گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ و قلم هوشمند مشتریان از دست رفته خود را بازیابد.

اندروید توانست در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ سهم ۸۲ درصدی نصیب خود کند. به طور کل، سهم اندروید در سال ۲۰۱۶ با ۳ درصد افزایش به ۸۴.۸ درصد رسید. آقای گوپتا می‌گوید:

ورود گوشی‌های پیکسل گوگل باعث شده تا رقابت بیشتری در بین گوشی‌های پریمیوم اندرویدی ایجاد شود و ورود دوباره برند نوکیا به بازار، باعث می‌شود که رقابت شدیدتری بین سازندگان در کشورهای جهان سوم ایجاد شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد ۷ درصدی بازار اسمارت‌فون در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..