تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با این رژیم غذایی مغز خود را بیمه کنید

رژیم غذایی مدیترانه ای ، سالم ترین رژیم غذایی دنیا محسوب می شود. این رژیم غذایی به کنترل وزن، حفاظت از قلب، کاهش ریسک ابتلا به دیابت، و بهبود حافظه و همچنین سایر توانایی های شناختی کمک می کند.

از جمله فواید این رژیم غذایی برای مغز در ادامه شرح داده می شود. کاهش استرس

استرس تاثیر چشمگیری بر سلامت و آرامش عمومی بدن دارد. نه تنها در اضافه وزن و بدخوابی تاثیر دارد بلکه بر حافظه هم تاثیر می گذارد. در مطالعه محققان، ارتباط بین استرس و از بین رفتن حافظه مشخص شده است. دانشمندان دانشگاه آیووا دریافته اند افزایش میزان هورمون استرس موسوم به کورتیزول، با بالارفتن سن موجب زوال حافظه می شود. پیش بینی می شود مقادیر بالای کورتیزول با نابودی تدریجی سیناپس ها در قشر جلویی مغز، منطقه مغزی مسئول حافظه کوتاه مدت، مرتبط است.

یکی از فواید متعدد رژیم غذایی مدیترانه ای مدیریت استرس است. در مطالعه دیگری توسط محققان استرالیایی، مشخص شد افراد پیروی کننده از رژیم غذایی مدیترانه ای، شادتر و با استرس کمتر هستند و در مقایسه با افراد دیگر از کیفیت زندگی بهتری برخوردار هستند.

میوه و سبزیجات حافظه را تقویت می کنند

این رژیم غذایی محدود کننده نیست و به شما اجازه می دهد یک بار در هفته وعده های کوچک گوشت مصرف کنید، اما عمدتاً مبتنی بر مصرف بالای میوه و سبزیجات است. این مواد خوراکی سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، و سایر مواد مغذی حیاتی برای عملکرد مناسب بدن هستند و حافظه هم از این امر مستثنی نیست.

طبق نتایج یک مطالعه، مصرف میوه و سبزیجات به شدت با حافظه کلامی مرتبط است در حالی که تحقیق دیگری هم نشان می دهد که مصرف بالای این مواد خوراکی از زوال عقل پیشگیری می کند.

اسیدهای چرب امگا۳ ضروری برای حافظه

از آنجایی که رژیم غذایی مدیترانه ای متشکل از ماهی و غذاهای دریایی است، از این رو سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ است که برای سلامت عمومی بدن ضروری هستند. خواص اسیدهای چرب امگا۳ بسیار متعدد بوده و شامل بهبود سیستم ایمنی و رشد مغز و بهبود حافظه است.

طبق نتایج یک مطالعه، افراد جوان سالم می توانند با افزایش مصرف اسیدهای چرب امگا۳، حافظه کاری شان را بهبود بخشند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با این رژیم غذایی مغز خود را بیمه کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..