تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انعکاس چهره واقعی نیما یوشیج در «تماشای نیما»

انعکاس چهره واقعی نیما یوشیج در «تماشای نیما»رضا اسماعیلی، شاعر در گفتگو با حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر در دست نگارش خود گفت: کتابی که هم اکنون آن را برای انتشار آماده می کنم کتابی درباره پژوهش پیرامون نیما یوشیج با عنوان « تماشای نیما » است.در این کتاب در واقع به بازشناسی چهره ادبی نیما با استناد به نظرات نیما پژوهان معاصر پرداختم.

وی افزود: گاهی این شاعر را به درستی معرفی نمی‌کنند، وی به عنوان بنیانگذار شعر نو مطرح است در صورتی که نیما یوشیج یک سیمای مذهبی نیز دارد و در آثار وی مشاهده می کنیم این شاعر به خاندان رسالت عشق می ورزید. وی شعرهایی برای حضرت امیر سروده است.

وی افزود:  چهره مذهبی نیما یوشیج را در کتاب‌ها مورد بررسی قرار می‌دهیم، می بینیم این وجه در کتاب‌ها مورد غفلت واقع شده است یا اینکه نیما یوشیج را به عنوان شاعری هنجار شکن معرفی می کنند. در حالیکه این شاعر قبل از آنکه دست به ابداع بزند در تمام قالب های شعری طبع آزمایی کرده و با پیشینه 1200 ساله زبان فارسی آشنا بوده است. شعر نیمایی نیز  مبتنی بر عروض سنتی فارسی است سعی کردم در کتابم با عنوان « تماشای نیما» چهره واقعی این شاعر را نشان دهم.

این شاعر با اشاره به بخش های مختلف کتاب «تماشای نیما» اظهار داشت: کتاب « تماشای نیما» را در 30 بخش نوشته‌ام و در آن چهره نیما یوشیج را نشان دادم. در خصوص انتشار کتاب هنوز با ناشری به طور جدی صحبت نکردم به دلیل آنکه نوشته هایم در این باره قبلا در روزنامه اطلاعات منتشر شده بود احتمال دارد موسسه اطلاعات ناشر کتابم شود. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انعکاس چهره واقعی نیما یوشیج در «تماشای نیما»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..