تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دلیل شایع بودن سرماخوردگی درزمستان وبهار

به گفته محققان دلیل شایع بودن بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان و بهار این است که سطح ویتامین D در بدن افراد پایین می‌آید.

به گزارش تسنیم، تحقیقات جدید نشان می‌دهد ویتامین D از بدن در مقابل عفونت‌های تنفسی محافظت می‌کند.

 تبر اساس گزارش ایندیپندنت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد استفاده زیاد از ویتامین D می‌تواند از افراد در مقابل سرماخوردگی، آنفولانزا و دیگر بیماری‌های تنفسی محفاظت کند.

نتایج این تحقیق پس از آزمایش‌های بالینی در 14 کشور دنیا، از ارتباط نزدیک استفاده از ویتامین D و حفاظت در مقابل عفونت‌های  تنفسی نظیر آنفلوانزا حکایت دارد.

به نوشته این تحقیق که درمجله پزشکی «بی‌ام‌جی» منتشر شد، ویتامین D  با افزایش سطح آنتی‌بیوتیک‌هایی نظیر پپتیدها در ریه‌ از فرد در برابر عفونت‌های تنفسی، ازجمله برونشیت و ذات‌الریه و آسم، محافظت کنند.

طبق این گزارش، دلیل شایع بودن بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان و بهار این است که سطح ویتامین D در بدن افراد پایین می‌آید.

یکی از این محققان می‌گوید:"نقش مکمل‌های ویتامین D و یا مواد غذایی غنی شده با این ویتامین در پیشگیری از عفونت ریه غیرقابل‌انکار است.

آب‌وهوای ابری و بارانی معمولا باعث می‌شود افراد از دریافت ویتامین D از طریق نور خورشید محروم‌ شوند.

بر اساس مطالعاتی که پیشتر انجام‌شده است، کمبود ویتامین D در بدن می‌تواند خطر شکستگی استخوان‌ها، بیماری قلبی، سرطان روده بزرگ، دیابت، افسردگی و آلزایمر و حتی مرگ را افزایش دهد.

بدن انسان به‌طور طبیعی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می‌کند ؛ این در حالی است که غذاهایی نظیر ماهی سالمون و تن و زرده تخم‌مرغ حاوی مقادیر بالایی از ویتامین D هستند.

این ویتامین را می‌توان به شیر یا سایر فرآورده‌ها نیز اضافه کرد و یا به‌صورت مکمل مصرف کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دلیل شایع بودن سرماخوردگی درزمستان وبهار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..