تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختراع سرویس بهداشتی مهمتر از اختراع فیسبوک!

وب سایت هات اپ نیوز - زهرا مرادی: اختراع سرویس بهداشتی مهمتر از اختراع فیسبوک بود! این اظهار نظر اخیر جوزف استیگلیتز اقتصاددان برنده جایزه نوبل در روز دوشنبه خیلی‌ها را شوکه کرد.

 جوزف استیگلیتز اقتصاددان: اختراع سرویس بهداشتی مهمتر از اختراع فیسبوک بود!

این اقتصاددان خوش‌بیان در نشست دولت جهانی علاوه بر بیان این موضوع افزود این هوش مصنوعی است که مایه اصلی نگرانی است.
چرا از نظر جوزف استیگلیتز اختراع فیسبوک اهمیت چندانی ندارد؟

در این نشست وقتی از جوزف استیگلیتز پرسیده شد آیا اختراعات گذشته همچون اختراع توالت مهمتر هستند یا اختراعات اخیر در تکنولوژی دیجیتال که گاهی از آنها به عنوان انقلاب چهارم صنعتی یاد می‌شود و در حالیکه در این سئوال اشاره‌ای به فیسبوک نشده بود او پاسخ داد:

اختراع توالت و الکتریسیته بسیار مهم‌تر از اختراع فیسبوک بودند، این اختراعات واقعا استاندارهای زندگی بشریت را ارتقا بخشیدند و باعث سلامتی بیشتر انسان شدند.

 جوزف استیگلیتز اقتصاددان: اختراع سرویس بهداشتی مهمتر از اختراع فیسبوک بود!

داشتن یک موتور تبلیغاتی بهتر برای تبلیغات خوب است اما اساسا هیچ تاثیر عمیقی در استانداردهای زندگی ما نخواهد داشت.

انقلاب چهارم صنعتی اصطلاحی بود که دو سال پیش توسط کلاوس شواب بنیانگذار اقتصاد جهانی در رابطه با تغییرات ایجاد شده توسط تکنولوژی از جمله هوش مصنوعی ابداع شد.

به گفته‌ Joseph Stiglitz انقلاب چهارم صنعتی دارای هوش مصنوعی است که قادر به تحلیل مشکلات خواهد بود و می‌تواند اساسا کارکردهای اقتصادی و اجتماعی را تغییر دهد.

 جوزف استیگلیتز اقتصاددان: اختراع سرویس بهداشتی مهمتر از اختراع فیسبوک بود!

آیا این توانایی گسترده این نگرانی را ایجاد خواهد کرد که بر سر شغل‌ها چه خواهد آمد؟

او به کارشناسان خوش‌بینی اشاره کرد که تا پنج سال قبل دیدگاه مثبتی درباره هوش مصنوعی داشتند اما امروز آنها هم واقعا در مورد آینده روشن هوش مصنوعی نظر مساعدی ندارند.

استیگلیتز با اشاره به تمام شغل‌هایی که با ظهور هوش مصنوعی از بین خواهند رفت پیش‎بینی کرد تا پنج سال آینده همه کامیون‌ها در آمریکا بدون راننده خواهند بود.

این جدول زمانی کمی خوشبینانه است اما معمولا رانندگان کامیون کارگرانی با مهارت‌هایی کمتر هستند که به این شغل روی آورده‌اند اما در صورت از بین رفتن این شغل چه خواهند کرد؟ جامعه برای این افراد چه شغلی خواهد داشت؟

اگر حالا نتوانیم به این سئوال پاسخ دهیم مشکل نابرابری روزبه‌روز بدتر خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختراع سرویس بهداشتی مهمتر از اختراع فیسبوک!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..