تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراجعه 2 هزار و 619 نفر به مراکز مشاوره زنتیک خراسان جنوبی

دو هزار و 619 نفر از ابتدای امسال تاکنون به پنج مرکز مشاوره ژنتیک در خراسان جنوبی مراجعه کردند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از این تعداد هزار و 346 نفر از مراجعه 2 هزار و 619 نفر به مراکز مشاوره زنتیک خراسان جنوبییارانه ویزیت پزشک، 843 نفر از کمک هزینه پرداخت آزمایش ها و 430 نفر از کمک هزینه پاراکلینیک  و سونوگرافی برخوردار شدند.

علی عرب نژاد به اجرای طرح مشاوره قبل از ازدواج در شهرستانهای بیرجند، قاین، درمیان و سربیشه اشاره کرد و افزود: در قالب این طرح با هزار و 450 زوج مصاحبه انجام شده است که از این تعداد 571 زوج دارای خطر شناسایی شدند.

هدف از اجرای طرح مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج، پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک است چرا که کشف به موقع ازدواجهای پرخطر و ارائه راهکارهای مناسب سبب کاهش شیوع و بروز معلولیتهای ناشی از ازدواجهای فامیلی میشود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت : افزایش دسترسی مناسب به مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج،  ترغیب افراد در معرض خطر به مراجعه برای انجام مشاوره ژنتیک و ترویج فرهنگ انجام مشاوره ژنتیک در جامعه  از دیگر اهداف اجرای طرح مشاوره قبل از ازدواج است.

هم اکنون پنج مرکز مشاوره ژنتیک در بیرجند و یک مرکز در شهرستان طبس فعال است که از سال 86 تاکنون 18 هزار و 604 نفر از این مراکز بهره مند شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراجعه 2 هزار و 619 نفر به مراکز مشاوره زنتیک خراسان جنوبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..