تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رقابت 400 هزار قرآن آموز در بزرگترین المپیاد حفظ قرآن صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف با اعلام این خبر از آغاز بزرگترین رویداد حفظ قرآن از ساعت 9 صبح امروز در 580 حوزه امتحانی در سراسر کشور خبر داد و افزود: پنجمن آزمون طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف به عنوان بزرگترین المپیاد رشته حفظ قرآن کریم از صبح امروز پنجشنبه 28 بهمن ماه با حضور بیش از 400هزار نفر از قرآن آموزان اعم از پیر و جوان، دختر و پسر، دانش آموز، دانشجو، طلبه، بانوان خانه دار و شاغل در سراسر کشور در 360 شهرستان و استان و در قالب 580 حوزه امتحانی آغاز و به مدت 2 ساعت ادامه خواهد یافت.

معاون سازمان اوقاف با بیان اینکه برای این آزمون40 سوال تستی و تخصصی طراحی شده است از اعطای جوایز سفر عتبات و عالیات به برگزیدگان آزمون خبر داد.

حجت الاسلام شرفخانی یکی از اهداف این طرح را تحقق تدابیر و مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از سال 1391 در لبیک گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری در سازمان اوقاف آغاز شده و تا سال 1395 مجموعاً طی 5 سال بیش از 000/658/1 نفر در این طرح ملی قرآنی شرکت کرده و توانسته اند آیاتی از قرآن کریم را از یک جزء تا 30 جزء حفظ کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای سازمان اوقاف در عرصه تربیت حافظان قرآن استفاده از ظرفیت‌ موسسات و مراکزی است که از آنها غافل هستیم در این راستا یکی دیگر از اقدامات سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت‌ زندان‌ها است که براساس تفاهم‌نامه‌ای با مجموعه سازمان امور زندان ها مربیان حفظ قرآن به سازمان زندانها اعزام و مبادرت به آموزش زندانیان کرده اند که این امر موجب تغییر فضای بسیاری از زندان‌ها شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف به حضور ۳۰ هزار نفر از مددجویان زندان‌های سراسر کشور در آزمون پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم عنوان کرد: مددجویان همزمان با سایر شرکت‌کنندگان این طرح به صورت همزمان در این آزمون حضور پیدا می‌کنند. سال گذشته نیز تعدادی از زندانیان در این آزمون حضور داشتند و به سوالات آزمون که در سراسر کشور انجام گرفت پاسخ دادند.

وی گسترش فرهنگ قرآنی در سطح جامعه را مورد تاکید قرارداد و افزود: ما در طول این سالها یک مانور ملی و سراسری قرآنی همانند کنکور سراسری در رشته حفظ قرآن نداشته ایم لذا ضرورت داشت تا یک نمایش بزرگ قرآنی با حضور علاقه مندان به حفظ قرآن برگزار شود.
 
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رقابت 400 هزار قرآن آموز در بزرگترین المپیاد حفظ قرآن صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..