تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نویسندگان بزرگ عنصر کاریزماتیک قوی و مجذوب‌کننده دارند

کامران شرفشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نویسندگان بزرگ عنصر کاریزماتیک قوی و مجذوب‌کننده دارندکامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارت تجلی‌مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اختلاف نظری که در نگارش داستان کوتاه وجود دارد، گفت: امروزه همه درباره این نکته اتفاق نظر ندارند. در گذشته به کسی نویسنده گفته می‌شد که جنون نوشتن داشته باشد و دارای ذوق و قریحه خدادادی باشد و امری اکتسابی به حساب نمی‌آمد. اما امروزه کسانی آمدند که معتقد هستند نویسنده بیش از اینکه نیاز به قریحه داشته باشد، جنبه مطالعاتی دارد و می‌بایست نویسنده به شیوه اکتسابی سعی کند خودش را با شیوه های نگارشی آشنا کند.

شرفشاهی در ادامه یادآور شد: در ایران نیز تعداد معدودی نویسنده هستند که کارهایشان مورد توجه جامعه قرار می گیرد و نمی‌توان توقع غیر منطقی و نامعقولی داشت که تمام آثار داستان‌نویسان مورد توجه قرار بگیرد. کما اینکه در عصر ما رسانه‌های گوناگونی هستند و ترجیح می‌دهند یک اثر داستانی را در قالب فیلم ببینند.

وی افزود: شاهد هستیم کلاس‌های متعدد داستان‌نویسی در زمینه شیوه‌های نگارش این نوع ادبی برگزار می‌شود و افراد زیادی در این کلاس‌ها شرکت و سعی می‌کنند اصول اولیه داستان نویسی را بیاموزند.

مدیر مسئول انتشارات تجلی‌مهر با اشاره به آگاهی اکثر کسانی که وارد عرصه نویسندگی می‌شوند به نیاز این نوع ادبی به استفاده از ترفندها و شگرد های نویسندگی هنگام نگارش اثر، بیان کرد: علیرغم نظر اکتسابی بودن داستان نویسی و فراگیری این نظر، معتقدم نویسندگان بزرگ کسانی هستند که از یک عنصر کاریزماتیک برخوردارند و یک غنا و حس قوی در این زمینه دارند که می‌توانند با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

وی ادامه داد: تنها عده کمی از نویسندگان توانستند مورد توجه مردم قرار بگیرند. آن چاشنی نهایی و آنچه موجب مقبولیت نویسنده می‌شود علاوه بر جنبه کوششی، جوشش،خلاقانه و الهام غنی است که اگر پشت اثر نباشد، نمی‌شود انتظار داشت جامعه به اثر نویسنده توجه کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نویسندگان بزرگ عنصر کاریزماتیک قوی و مجذوب‌کننده دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..