تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمبود متخصص در کشور عامل معطلى بیماران در مراکز درمانی

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنى بر اینکه در بعضى بیمارستان‌های آموزشی، متخصص برای ویزیت بیمار در برخی ساعات وجود ندارد، توضیح داد: دستورالعمل خاصی در وزارت بهداشت برای حضور متخصصان در بیمارستان‌ها وجود دارد؛ در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های اصلی ما متخصصان طب اورژانس، داخلی، جراحی‌ها بسته به نوع بیمارستان، زنان و بسیاری تخصص‌های دیگر حضور داشته و ارائه خدمت می‌کنند. 

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در بسیاری موارد بیمار درخواست دارد که متخصص او را ویزیت کند نه رزیدنت ادامه داد: این امکان وجود ندارد که همه ویزیت‌ها مستقیم به وسیله متخصص انجام شود، ولی ارائه خدمات به طور مستقیم و غیر مستقیم تحت نظر متخصص مربوطه است.

وی افزود: با توجه به کمبود متخصص در کشور در بیمارستان‌های آموزشی ممکن است در برخی ساعات بیماران معطل شوند و به منظور رفع مشکل و کاهش معطلی سطح بندی برای ارائه خدمت و ویزیت بیماران در این بیمارستان‌ها صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: بر اساس این سطح بندی در بیمارستان‌های آموزشی رزیدنت‌های سال اول تا چهارم که پزشکان عمومی بوده، اما در حال گذراندن دوره تخصص هستند می‌توانند بیمار را در حوزه تخصصی خود ویزیت کرده و براى برخى خدمت‌ها در بخش‌ها به کار گرفته شوند.

حریر‌چی با بیان اینکه از نظر ما شرایط مطلوب این است که متخصص بیمار را ویزیت کند، عنوان کرد: متاسفانه در اکثر بیمارستان‌های آموزشی که بیشتر بیمارستان‌های کشور را تشکیل می‌دهند این امکان فراهم نیست که متخصص در همه موارد بیمار را ویزیت کند، زیرا هم از نظر تعداد متخصص در کشور کمبود وجود داشته و از طرفی بیمارستان‌های آموزشی این تعداد متخصص را ندارند.

قائم مقام وزیر بهداشت اضافه کرد: در کشوری در سطح اقتصادی ما و میزان اعتباری که به بهداشت و درمان می‌توان تخصیص داد، وزارت بهداشت سیستم ارائه خدمت را طراحی کرده و سطح بندی ویزیت بیمار بر اساس معیارهای علمی بهداشت و درمان و اصول اقتصادی تعیین می‌شوند.

حریر‌چی یادآور شد: اگر بیماری از نظر طبی واقعا احتیاج به متخصص داشته باشد و کارشناس مربوطه آن را تایید کند، بر اساس دستورالعمل‌ها حتما متخصص بر بالین او حاضر می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمبود متخصص در کشور عامل معطلى بیماران در مراکز درمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..