تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکاتی برای کنترل و مدیریت فرزندان در فضای سایبر

نکاتی برای کنترل و مدیریت فرزندان در فضای سایبربه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیچیدگی‌های دنیای امروزی و دنیای مجازی باعث می‌شود والدین نتوانند تمام اتفاقاتی كه در این فضا رخ می‌دهد را به طور تمام و كمال كنترل كنند، به وی‍‍ژه اینكه نوجوانان امروزی مانند مهندسان زبردستی عمل می‌كنند كه به راحتی می‌توانند ترفندهایی را به كار برند و برنامه‌هایی كه برای كنترل آنها اعمال كرده‌اید را به قول خودشان دور بزنند. این موضوع بسیاری از والدین را هر روز نگران‌تر می‌كند و این نگرانی به جای آن كه كمكی به حل مشكل نماید رابطه والدین و فرزندان را مخدوش می‌كند.      

بهتر است به جای نگران بودن استفاده فرزندانتان از دنیای مجازی، این مورد را به بهترین شکل مدیریت كنید. برای مدیریت این موضوع راهكارهایی وجود دارد. برای مثال می‌توانید:
 
 از در دوستی وارد شوید. سعی در بهبود رابطه خود و فرزندتان داشته باشید، اما حواستان باشد شما قرار نیست دقیقا مثل یك دوست برای فرزندتان باشید چون در این صورت نمی‌توانید به او كمك كنید كه مسیر اشتباه را نرود. كافی است مثل یك پدر و یا یك مادر خوب باشید.
 
سعی كنید والدین به روزی در دنیای مجازی باشید. برای این منظور از فرزندتان كمك بگیرید و از او بخواهید به شما اطلاعات كافی بدهید و حتی گاهی از او پیشی بگیرید. در این صورت بهتر می توانید، بدانید او در این فضا چه می‌كند و راحت‌تر او را در این فضا مدیریت می‌كنید.
 
به طور غیرمستقیم او را چك كنید. حواستان باشد كه یك نوجوان در مقابل كنترل كردن مستقیم شما مقاومت می‌كند و تمایلش برای مخفی كاری بیشتر می‌شود.
 
استفاده از اینترنت را مدیریت كنید. به عنوان یك پدر و مادر قاطع سعی كنید زمان‌های محدود و خاصی را برای استفاده از اینترنت در منزل داشته باشید و اجازه ندهید اینترنت منزل 24 ساعت در دسترس باشد.
 
حد و مرزها را مشخص كنید. خانه شما بایستی قانون داشته باشد و این قوانین و مرزها برای همه اعضای خانواده روشن باشد. در یك رابطه خوب و حسنه حد و مرزها را به فرزندانتان یادآوری كنید.
 
 
منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

انتهای پیام/



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکاتی برای کنترل و مدیریت فرزندان در فضای سایبر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..