تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایالات متحده ناتو را تهدید کرد

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه هشدار داد که اگر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بودجۀ دفاعی خود را افزایش ندهند، دولت متبوعش شروع به کاستن تعهدات مالی خود در قبال این سازمان خواهد کرد.

 العالم – آمریکا

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا در پیامی مکتوب به همتایان اروپائی خود در بروکسل آورده است: «مالیات دهندگان آمریکایی دیگر قادر به پرداخت هزینۀ نامتعارف دفاع از ارزش های غرب نیستند».

ماتیس افزود: «اگر کشورهای شما نمی خواهند که آمریکا تعهدات مالی خود را در قبال ناتو کاهش دهد، هر یک از دولت های متبوع شما باید بخشی از هزینۀ دفاع مشترک را تأمین کند».

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو نیز در این باره گفت: «وزیر دفاع آمریکا دربارۀ لزوم افزایش سطح هزینۀ کشورهایی که سهمیۀ مالی خود را پرداخت نمی کنند، صحبت کرد. ناتو برای اروپا و آمریکای شمالی مهم است. ما هنگامی که با یکدیگر همکاری کنیم، از امنیت بیشتری برخوردار خواهیم شد».

استولتنبرگ افزود: «ما امروز با تهدیداتی مواجهیم که از زمان جنگ جهانی اول مواجه نبودیم. ما امروز شاهد افزایش تعهدات مالی کشورها هستیم . 22 عضو ناتو سال 2016 تعهدات مالی خود را افزایش دادند. هدف ما افزایش تعهدات مالی همه اعضاء و تقسیم عادلانه هزینه ها است. هم اکنون 4 گروه چند ملیتی در منطقه بالکان و لهستان مستقر می شوند».

دبیر کل ناتو گفت: «آمریکا به تعهدات خود در قبال ناتو عمل می کند و به حمایت از امنیت اروپا می پردازد. هم اکنون نیروهای آمریکایی جدید و تجهیزاتی در اروپا مستقر می شوند و رزمایش های بیشتری برگزار می شود».

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با وجود حمایتش از ناتو این سازمان را "کهنه" توصیف کرده است .




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایالات متحده ناتو را تهدید کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..