تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هزینه 100 میلیارد تومانی دانشگاه علامه طباطبایی/ 80 درصد بودجه دانشگاه‌ها را دولت تامین می‌کند

حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: در شرایط فعلی کشور، استقلال در دانشگاه‌ها و حتی در جامعه اداری کشور به آن معنایی که از آن نام برده می‌شود برای دانشگاه‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: ساختار حقوقی جاری دانشگاه‌ها در ایران، اجازه استقلال به دانشگاه‌ها را نمی‌دهد و این از قوانین متعددی سرچشمه می‌گیرد که مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

رییس دانشگاه علامه افزود: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دانشگاه‌ها حکم قانون را دارد و این موضوع در زمینه تمام فعالیت‌های دانشگاه‌ها از جمله جذب استاد، هیئت‌های ممیزه، تشکل‌های دانشجویی و ... وجود دارد و رعایت این مجموعه قوانین کاملا الزام‌آور است.

سلیمی تصریح کرد: ساختار مالی و اداری کشور در چارچوب قوانین هیئت امنای ذی‌حساب از دانشگاه‌ها کنار رفته‌اند، ولی دانشگاه‌ها به شدت با قوانین مالی و اداری کشور دست به گریبان هستند.

وی بیان کرد: اگر  دانشگاه به مقدار کافی پول پروژه ای برای انجام داشته باشد نمی‌تواند پروژه عمرانی خود را به پیمانکار واگذار کند.
 

رییس دانشگاه علامه با بیان اینکه قوانین اداری، مالی و استخدامی و همچنین قوانین مربوط به جذب استاد ما را بسیار محدود می‌کنند، تاکید کرد: اگر بخواهیم کاری واقع‌بینانه در زمینه استقلال دانشگاه‌ها انجام دهیم، نباید آرمانی را برگزینیم که برای ما امکان تحقق ندارد.

سلیمی تصریح کرد: در شرایط کنونی ساختار اقتصادی فعلی دانشگاه‌ها در کشور، اجازه استقلال به معنای واقعی آن را به ما نمی‌دهد، چراکه در حال حاضر ۸۰ درصد بودجه دانشگاه‌ها برای پرداخت حقوق و دستمزد‌ها است که از طریق دولت تامین می‌شود و مابقی هزینه‌ها نیز از طریق دولت تامین می‌شود.

وی گفت: مدیریت درآمد در دانشگاه‌های ما معنایی ندارد و رؤسای دانشگاه‌ها همچنان مدیر هزینه هستند و در این زمینه، رییس دانشگاهی موفق است که بتواند بودجه بیشتری بگیرد و در جایی راحت‌تر و منطقی‌تر هزینه کند.

رییس دانشگاه علامه بیان کرد: اگر یک دانشگاه بخواهد از طریق املاک و یا از راه‌های دیگر برای خود درآمد کسب کند و آن درآمد را در کار عمرانی و یا پژوهشی صرف کند، ممکن است تحت فشار بیشتری قرار بگیرد، چرا که ممکن است دولت پشتیبانی مالی آن را به‌طور کل قطع کند.

سلیمی ادامه داد: ما در سه سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های عمرانی داشته‌ایم که نتایج آن را استادان به خوبی می‌بینند، اما نتیجه انجام این پروژه‌ها سبب شده تا دولت تنها هفت میلیارد تومان به ما کمک کند و در سال آینده نیز بودجه ما نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هزینه 100 میلیارد تومانی دانشگاه علامه طباطبایی/ 80 درصد بودجه دانشگاه‌ها را دولت تامین می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..