تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا باید مشکلات جامعه را وارد سینما کنیم؟

کارگردان فیلم "ایتالیا ایتالیا" گفت: ما در سینمای ایران ژانر سازی های غلطی داریم. سینمای اجتماعی اصلاً ژانر نیست. ما درام اجتماعی داریم اما ژانری به نام ژانر اجتماعی نداریم. ما اینقدر بر این کلمه اجتماعی تاکید کردیم که فیلمهایمان تکراری و شبیه مستند شده اند.

به گزارش سینماخبر، درخصوص مشکلات حضور تهیه کننده در عرصه سینما گفت: ما تازه چند سالی است که در گیشه با اقبال عموم روبرو شدیم و تا قبل از این فیلم ها از لحاظ مالی سود چندانی نداشتند و حتی الان هم با توجه به تعداد تماشاگران نمی توانیم بگوییم فروش برخی فیلم ها بالاست.

وی درباره پیدا کردن سرمایه گذار برای فیلم "ایتالیا ایتالیا" افزود: ما هم برای ساخت این فیلم مانند بسیاری از فیلم ها با مشکل پیدا کردن سرمایه گذار روبرو بودیم اما خوشبختانه با حضور پدرم توانتسم این مشکل را حل کنیم. کلاً ما در روند پیدا کردن سرمایه و تهیه کننده مشکل جدی در سینما داریم.

این کارگردان فیلم اولی درباره غلبه فرم در اولین اثرش تصریح کرد: من نمی توانم بگویم "ایتالیا ایتالیا" فرم زده است. من بیشتر به دنبال ژانری تازه هستم. به نظر من ژانر اجتماعی مد شده در سینما کمی تنوع را از سینما گرفته است و به نظرم می توان به سراغ ژانر های دیگر رفت.

وی ژانرسازی در سینمای ایران را اشتباه خواند و اضافه کرد: ما در سینمای ایران ژانر سازی های غلطی داریم. سینمای اجتماعی اصلاً ژانر نیست. ما درام اجتماعی داریم اما ژانری به نام ژانر اجتماعی نداریم. ما اینقدر بر این کلمه اجتماعی تاکید کردیم که فیلمهایمان تکراری و شبیه مستند شده اند. 

صباغ زاده از دلزدگی مردم نسبت به چنین ژانری خاطرنشان کرد: مردم پول می دهند که در سینما لذت ببرند. نمی خواهند ژانر اجتماعی ببینند چون خودشان در اجتماع زندگی می کنند. داخل خیابان خیلی چیزها تجربه می شود پس چرا باید آن را در سینما دید. بیننده پول می دهد تا کمی در سینما لذت ببرد و از تنوع نور و رنگ و سبکی جدید لذت ببرد پس اصلاً لازم نیست با تمرکز با مشکلات اجتماعی به سراغ سینما برویم. مشکلات و معضلات اجتماعی که تا دلتان بخواهد هست پس چرا باید آنها را باز هم به سینما بیاوریم.

میزان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا باید مشکلات جامعه را وارد سینما کنیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..