تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : علت بی نظمی قاعدگی چیست؟

سوال
با سلام وخسته نباشید.
من بیست وپنج ساله ومجرد هستم.از زمانی که عادت ماهانه ام شروع شده تاحالا کاملا نامنظم هست.یعنی حدود دوازده ساله که ازاین موضوع اذیت هستم.طوری که در ماه دوبار پریود میشم وهربار اولش چند روز لکه بینی دارم.الان حدود شیش ماه که دیر به دیر پریود میشم ومقدار خونریزیم کم شده.
درسونگرافی هام نشون داده شده که هر دو تخمدانم حاوی فولوکول های ریز می باشند.میخواستم از خدمتتون بپرسم با این شرایط باید چیکار کنم ؟؟؟خیلی به دکتر مراجعه کردم ونتیجه ای نگرفتم .ایا این موضوع برای اینده ام مشکل ساز نیست؟اگر لطف کنیدومن وراهنمایی کنید ممنونتون میشم.باتشکر.

جواب
سلام علیکم
با این سونوگرافی محتمل ترین تشخیص برای شما سندرم تخمدان پلی کیستیک است. این بیماری با ۳ معیار تشخیص داده می شود: ۱) عدم تخمگذاری مزمن (خونریزی های نامنظم و یا قطع خونریزیی) ۲) شواهد بالینی ازدیاد هورمون آندروژن (پرمویی، آکنه، ریزش مو هورمونی) ۳) رد سایر اختلالات مانند زیاد شدن پرولاکتین، اختلالات تیرویئد و CAH(هایپرپلازی مادرزادی آدرنال).
اغلب قاعدگی های نامنظم کمی پس از منارک (شروع قاعدگی) شروع شده و همراه با زیاد شدن وزن پیشرونده اند. در سونوگرافی نیز فولیکولهای کوچک متعدد مشاهده می شود. در این افراد اختلالات تحمل گلوکز بیش از است (احتمال ابتلا به دیابت).
در صورت شدید بودن پرمویی و یا شروع بیماری از زمان منارک احتمال CAH(هایپرپلازی مادرزادی آدرنال) می باشد که ناشی از کمبود یک آنزیم است. باید جهت اثبات از تست تحریکی ACTH استفاده کرد.
برای رد سایر اختلالات و اینکه فرد کمبود استروژن ندارد از آزمون ایجاد خونریزی با مصرف پروژسترون استفاده می شود. بروز خونریزی بعد ۵ روز مصرف دارو نشان دهنده میزان طبیعی از استروژن است.
درمان: درمان براساس تمایل بیمار برای بارداری تعیین می شود. اگر تمایل به بارداری باشد بیمار باید تحت القای تخمک گذاری قرار گیرد و در افرادی که تمایلی به بارداری ندارند هدف از درمان برقراری سیکل های منظم و جلوگیری از ایجاد سرطانهای ناشی از اختلالات هورمون است. و همچنین جلوگیری از دیابتف کم شدن پیشرفت پرمویی و کم شدن خطر بیماری های قلبی و عروقی.
در اولین قدم توصیه به کم شدن وزن می شود. پیاده روی سریع هرروز بمدت نیم ساعت بسیار مفید است. دارو باید طبق نظر پزشک متخصص تجویز شود. برای بارداری کلومیفن و برای کم شدن وزن و کنترل قند خون متفورمین تجویز می شود.
در کل توصیه می شود وزن مناسب داشته باشید و ازدواج و بارداری تا حد امکان به تعویق نیافتد!

حتما بخوانید :   زیباجو : تغذیه در بارداری، 3ماه اول/ صدای دکتر

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : علت بی نظمی قاعدگی چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..