تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توسعه دستگاهی که می تواند آلودگی هوا را به جوهر تبدیل کند

مؤسسان استارتاپی با عنوان «Graviky Labs» که در آزمایشگاه دانشگاه MIT مشغول به کار هستند ادعا کرده اند که با تولید محصولی با نام «Kaalink» می توانند تا حد زیادی مشکل آلایندگی هوای ماشین ها، کامیون ها و اتوبوس ها را حل کنند.

طرز کار محصول مورد اشاره بدین صورت است که «Kaalink» با اتصال به اگزوز خودروها و با بهره گیری از فیلتر خود می تواند دوده کربنی سیاه تولید شده در اثر احتراق بنزین، گازوئیل و دیگر سوخت ها را از جریان هوای خروجی آن گرفته و آن را تبدیل به جوهر کند.

گفتنی است طبق ادعای توسعه دهندگان «Kaalink»، هر فیلتر می تواند «85 الی 95 درصد» از دوده را جذب کند. محصول مورد اشاره قادر نیست تا از ورود گاز کربن دی اکسید به هوا جلوگیری کند اما می تواند دوده های کربنی را به خود جذب کند.

لازم به ذکر است که توسعه دهندگان «Kaalink» بیش از یک سال است که در حال بهبود دستگاه خود بوده و هم اکنون آن را برای رسیدن به هدف ده هزار دلاری در Kickstarter ثبت کرده اند.

طبق اعلام مؤسسان استارتاپ «Graviky Labs» فیلترهای تولید شده توسط آنها به طور معمول می توانند بطری های 30 میلی لیتری هوا-جوهر را در عرض 45 دقیقه پر کنند و همچنین هر کدام از فیلترهای نصب شده روی خودروهای قدیمی یورو 3 پس از پیمایش 200 الی 300 کیلومتر، غیر فعال شده و کارایی خود را از دست می دهد.

اگر از جنبه ارتقای وضعیت آلودگی هوا در مقیاس کلان به محصول یاد شده نگاه کنیم، بعید به نظر می رسد که تبدیل آلودگی خودروها به جوهر بتواند با قوانین و تکنولوژی هایی که در ماشین های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد، قابل رقابت باشد اما می تواند برای کشورهای در حال توسعه ای مانند ایران که اکثر خودروها از فناوری های قدیمی بهره می برند، ایده جالب و درخور ستایشی باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توسعه دستگاهی که می تواند آلودگی هوا را به جوهر تبدیل کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..