تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیش از 70 درصد بازار عراق در دست چین و ترکیه است

  

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق بازرگانی اهواز گفت: در دست داشتن بیش از 70 درصد بازار عراق توسط چین و ترکیه برای استان ما با وجود داشتن اینهمه اشتراکات فرهنگی و مذهبی با عراق، مایه تاسف است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید سلطان حسینی امین در جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق اهواز که امروز، 27 بهمن ماه در محل این اتاق برگزار شد، اظهار کرد: در جلسات کمیسیون کشاورزی بیشتر هدف ما تبادل نظر و هم‌افزایی علمی است، بنابراین صادرکنندگان آیتم‌های موردنظر خود برای کالای صادراتی را مطرح کنند که تولیدکنندگان این موارد را عملی سازند.

وی با بیان این‌که تبادل علمی بین اساتید دانشگاه و کشاورزان از اهداف این جلسات است، افزود: سعی می‌کنیم که جلسات را در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار کنیم که طیف بیشتری از کشاورزان از این آموزش‌ها و نکات علمی استفاده کنند.

حسینی امین ادامه داد: جهاد کشاورزی استان میزان تولید مورد نیاز هر سال را به کشاورزان اعلام می‌کند اما متاسفانه برخی شهرستان‌ها این موارد را رعایت نمی‌کنند که موجب تولید مازاد می‌شود.

وی مشکل دیگر را نبود هماهنگی بین کشاورزان و صادرکنندگان دانست و بر ایجاد هماهنگی بیشتر بین کشاورزان و صادرکنندگان تاکید کرد.

حسینی امین یادآور شد: فرصت‌های مهمی در کشور عراق داریم اما به دلیل ضعیف بودن تجارت بین الملل و مسایل دیگر، براحتی در حال از دست دادن بازار این کشور هستیم.

وی در این جلسه پیشنهاد تشکیل انجمن سیب زمینی را ارائه داد و گفت: با توجه به تشکیل انجمن خرما می‌توان مشابه آن انجمن سیب زمینی یا اتحادیه‌ای برای تولیدکنندگان سیب زمینی داشته باشیم که در آن به رفع مشکلات این افراد رسیدگی و آموزش‌های لازم از طریق اساتید دانشگاهی به آن‌ها ارائه شود.

همچنین در ادامه این جلسه محمد امین آسودار، عضو هیات علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین در خصوص نحوه کاشت سیب زمینی و برداشت این محصول توضیحاتی را همراه با تصاویر به شرکت کنندگان در جلسه ارائه داد و همچنین برخی تولیدکنندگان در خصوص مشکلات کاشت و برداشت این محصول مباحثی مطرح کردند و سوالات آن‌ها توسط اساتید دانشگاهی پاسخ داده شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، از جمله مشکلات تولیدکنندگان پوشش دهی ضعیف بیمه‌ها و نبود سردخانه برای نگهداری محصول در فصل‌های مختلف سال است. همچنین یکی از صادرکنندگان نمونه استان که در زمینه صادرات مواد غذایی فعالیت می‌کند، نبود هماهنگی بین کشاورزان و صادرکنندگان و گرانفروشی برخی کشاورزان را از مشکلات اصلی صادرکنندگان عنوان کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیش از 70 درصد بازار عراق در دست چین و ترکیه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..