تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نوشیدنی های رژیمی بهتر از شکردارها نیستند!

معمولا به نوشیدنی‌های بدون شکر و «رژیمی»به عنوان گزینه‌ای سالم‌تر نگاه می‌شود – اما محققین بیان کردند که برای حفظ یک وزن سالم، فایده بیشتری نسبت به انواع شکردار ندارند.
در تفسیری بر تحقیق حاضر و سیاست‌هایی که بر نوشیدنی‌های شکردار اعمال می‌شود، محققین بیان کردند که ممکن است نوشیدنی‌های بدون شکر هیچ برتری‌ای برای کاهش وزن یا جلوگیری از اضافه شدن آن، نسبت به همتایان شکردار خود نداشته باشند و حتی ممکن است خسارت بیشتری به محیط وارد کنند.
نوشیدنی‌های شیرین شده با شیرین کننده‌ای مصنوعی (ASBs)، جایگزینی برای نوشیدنی‌های شکردار هستند. در آن‌ها شکری نیست و به جای آن با شیرین کننده‌های مصنوعی شیرین شده‌اند. عموما ASBها را با عنوان نوشیدنی‌های «رژیمی» می‌شناسیم که بر این اساس، مصرف کننده ممکن است برداشت کند که گزینه‌ی سالم‌تری برای افرادی هستند که می‌خواهند وزن کم کنند یا شکر مصرفیشان را کاهش دهند. با این حال، هیچ مدرک محکمی وجود ندارد که ادعای سالم‌تر بودن آن‌ها یا پیشگیری از چاقی و بیماری‌های مرتبط به آن مانند دیابت را تایید کند.
پروفسور کریستوفر میلت: باوری رایج که ممکن است تاثیر گرفته از بازاریابی صنایع باشد، وجود دارد که از آن جایی که نوشیدنی‌های رژیمی شکر ندارند، باید سالم‌تر باشند و وقتی به عنوان جایگزینی برای نوشیدنی‌های شکردار استفاده می‌شوند، به کاهش وزن کمک کنند. اما مدرک محکمی برای تایید این ادعا وجود ندارد.
نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر (SSBs)، مانند نوشابه‌ها، نوشیدنی‌های میوه‌ای و نویشدنی‌های ورزشی، کالری فراوانی دارند اما مواد مغذی آن‌ها کم است. مصرف این نوشیدنی‌ها را به عنوان عاملی اساسی در افزایش چاقی و دیابت نوع ۲ می‌دانند.
در حال حاضر ASBها یک چهارم بازار جهانی نوشیدنی‌های شیرین را به خود اختصاص داده‌اند، اما مالیات و قوانین به شکل برابری با SSBها نسبت به آن‌ها اعمال نمی‌شود – که بنا به گفته‌ی محققان احتمالا به دلیل بی‌ضرر پنداشتن آن‌ها است.
با این که در ASBها هیچ ماده‌ی انرژی بخشی نیست یا خیلی کم است، نگرانی‌هایی نسبت به آن وجود دارد که ممکن است با تحریک گیرنده‌های طعم شیرینی، باعث شود تا به شکل جبرانی به غذا خوردن پرداخته شود. این موضوع در کنار آگاهی مشتریان نسبت به کالری کم ABSها، ممکن است باعث زیاده روی در مصرف غذاهای دیگر شود و نهایتا به چاقی، دیابت نوع ۲ و مشکلات مربوط به چاقی دیگر بیانجامد.
پروفسور میلت و همکارانش، خلاصه‌ای از مدارک موجود مبنی بر تاثیر استفاده از ASBها بر سلامتی ارائه دادند. با این که هیچ مدرکی وجود ندارد که مستقیما به نقش ABSها در افزایش وزن اشاره کند، اما آن‌ها دریافتند که هیچ مدرکی هم دال بر کمک ASBها به کاهش وزن یا پیشگیری از افزایش وزن، در قیاس با نوشیدنی‌های پرشکر، وجود ندارد.
به علاوه، تولید ASBها، عواقبی منفی بر طبیعت دارد، چرا که به ۳۰۰ لیتر آب نیاز است تا یک بطری نیم لیتری نوشابه تولید شود.
دکتر ماریا کارولینا برگس، سرپرست این مطالعه گفت: وقتی از جایگزین مناسب ASB‌ها به جای SSBها صحبت می‌کنیم، نبود مدارک محکم برای تاثیرات ASBها بر سلامتی و احتمال جهت‌دار بودن مطالعاتی که با پشتیبانی صنایع انجام شده‌اند، را باید در نظر بگیریم.
محققان دیگر گفتند: مالیات‌ها و قوانینی که بر SSBها اعمال می‌شوند و بر ASBها نمی‌شوند، در نهایت باعث می‌شوند تا استفاده از نوشیدنی‌های رژیمی به جای آب، تشویق شود – اما آب منبعی مطلوب برای همه است.
آن‌ها یاد آور شدند که شاید ASBها به جای آن که به حل بحران چاقی جهانی کمک کنند، دارند به مشکل می‌افزایند و نباید به عنوان بخشی از یک رژیم سالم تبلیغ شوند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نوشیدنی های رژیمی بهتر از شکردارها نیستند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..