تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید۱۰درصد از تخم‌مرغ کشور در آبیک

ساعت: 15:29 منتشر شده در مورخ: 1395/11/27 شناسه خبر: 1040105

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به وجود فضای مناسب جهت توسعه کشاورزی و دامپروری در شهرستان آبیک، گفت: ۱۰ درصد از تخم‌مرغ کشور در آبیک تولید می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن لطفی مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان آبیک در گفت وگو با نگاه آبیک؛ با اشاره به اینکه حدود ۱۶۰۰۰ هکتار گندم آبی و دیم که البته ۱۲۰۰ هکتار آن گندم دیم هست، اظهار داشت: سیاست جهاد کشاورزی شهرستان آبیک کاهش سطح زیر کشت، افزایش عملکرد و راندمان محصولات در اراضی کشاورزی است.

وی افزود: از جمله کاهش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد در اراضی کشاورزی را می‌توان به کاهش کشت گندم آبی از ۲۰ هزار هکتار به ۱۴ هزار هکتار اشاره کرد.

لطفی یادآور شد: امسال میانگین عملکرد گندم در هر هکتار از اراضی کشاورزی حدود ۴ هزار و ۹۰۰ تن بوده است.

این مسؤول گفت: به لحاظ وجود اراضی مستعد و حاصل‌خیز و برخورداری از منابع آبی مناسب و به تبع آن تولید علوفه مرغوب، ظرفیت اصلی شهرستان آبیک در زمینه پرواربندی گوساله و توسعه پرورش گاو شیری است و این شهرستان قطب تولید تخم مرغ در کشور است، به طوریکه هشت درصد تخم مرغ کشور و ۸۰ درصد تخم مرغ استان قزوین در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اضافه کرد: شهرستان آبیک دارای دو فارم مرغ اجداد تخمگذار بوده که به این لحاظ در سطح کشور منحصر به فرد است. فارم اجداد، تخم مرغ نطفه دار و جوجه‌های یک‌روزه فارم‌های مادر را تأمین کرده و در عدم وابستگی فارم‌های مادر به خارج از کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند.

وی افزود: ۳۰ واحد مرغ گوشتی، ۱۶ واحد تخم‌گذار، هفت واحد مرغ مادر گوشتی، یک واحد شترمرغ، یک واحد بوقلمون، دو کارخانه جوجه‌کشی و دو واحد اجداد در شهرستان آبیک مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، روزانه دو میلیون عدد تخم‌مرغ تولید می‌شود.

این مسئول نظارت بر واحدهای تولیدی، توسعه دامداری‌های نوین و اصلاح و بهسازی دامداری سنتی موجود را از عمده فعالیت‌های واحد امور دام جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ذکر کرد.

لطفی با اشاره به صدور مجوز بهسازی روستایی به تعداد ۲۰ مورد و زنبورداری به تعداد هشت مورد ادامه داد: همچنین ۱۵۶ مورد تمدید مجوز تأسیس و بهره‌برداری کوچک روستایی و بهره‌برداری صنعتی از طریق سایت مربوطه و نیز ۱۳۰ مورد ثبت گزارش گله‌های نیمچه گوشتی در سایت مربوطه از اقدامات این واحد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تصریح کرد: از روستاهای زیر پوشش طرح اصلاح نژاد دام روستایی، محل احداث دامداری‌ها و معرفی برای دریافت مجوز آب به تعداد ۳۵ مورد و واحد بدون مجوز تأسیس و معرفی آن برای دریافت مجوز بازدید شده است.

وی به ارائه گزارش جوجه‌ریزی فارم‌های نیمچه گوشتی به تعداد ۱۲ مورد اشاره کرد و گفت: گزارش ماهانه فارم‌های تخم‌گذار ۱۲ مورد و گزارش ماهانه قیمت‌گیری گوشت قرمز و شیر به تعداد ۱۲ مورد به سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ارسال شده است.

لطفی در پایان مطرح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی دولت، تنها وزارتخانه‌ای که دارای رشد مثبت بود وزارت جهاد کشاورزی است و این نیز جز با وابسته بودن به نیروی داخلی محقق نشده است و تحت هیچ شرایطی به خارج از کشور وابسته نیستیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید۱۰درصد از تخم‌مرغ کشور در آبیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..