تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵ علامت خاص و عجیب ابتلا به دیابت

همه‌ مبتلایان به بیماری دیابت دارای علائم آشکاری نظیر تشنگی، احساس دستشویی رفتن و بی‌ حسی دست و پا نیستند.

برخی از علائم ابتلا به بیماری دیابت کمی عجیب و خاص است. ۱- شما متوجه تغییرات پوستی ناخوشایند شده ‌اید

لکه ‌های تیره و مخملی بر روی پوست، معمولاً در پشت گردن، آرنج ‌ها و یا پنجه‌ ها، می‌تواند نشانه‌ ای از بالا بودن سطح قند خون و دیابت باشد. دکتر سانجیو ساینی، متخصص پوست در مریلند، می‌گوید اگرچه بیماری ‌های ژنتیکی و یا هورمونی می‌توانند دلیل این تغییر رنگ در پوست باشند، اما من به‌ محض مشاهده‌ چنین علائمی در بیماران خود، اول از آن‌ها تست قند خون می‌گیرم.

سطح بالایی از انسولین در بدن باعث رشد سلول‌ های پوستی و رنگدانه ‌ای به نام ملانین می‌شود که لکه‌ های تیره را بر روی پوست پدید می‌آورد. تست قند خون ممکن است مشخص کند که فرد از چند وقت پیش دچار دیابت شده است، اما بیشتر از آن برای تشخیص بالا بودن قند خون استفاده می‌شود.

کاهش وزن، حداقل به‌اندازه‌ ۵ کیلوگرم، سطح قند خون را پایین آورده و لکه‌ های پوستی شما را بهتر می‌کند. در غیر این صورت نیاز است تا بیمار برای رفع لکه‌ های خود به لیزر متوسل شود.

۲- دید شما افزایش می‌ یابد

نیاز یکباره برای کنار گذاشتن عینک مطالعه خبر خوبی نیست. بهبود دید و توانایی در مطالعه‌ یک مطلب که قبلاً برای شما تار بود می‌تواند نشانه ‌ای از دیابت باشد.

در واقع دید شما هرلحظه تغییر می‌کند. دکتر هوارد بائوم، دستیار پروفسور از بخش بیماران دیابتی در دانشگاه واندربیلت، می‌گوید من بیمارانی داشته ‌ام که به من می‌گویند دید ما در زمانی که قند خون مان بالا بود بهبود یافته بود، اما پس ‌از اینکه به سراغ راه درمانی برای دیابت خود رفتیم، نیاز به عینک پیدا کردیم. دلیل این اتفاق چیست؟ دیابت باعث می‌شود تا سطح جریان خون در بدن افراد دیابتی، به‌ خصوص در چشم ‌ها، تغییر کند. در نتیجه دید فرد مرتباً تغییر می‌کند.

۳- شما دارای خارش‌ های بی ‌امان هستید

برخی از افراد تصور می‌کنند که صحبت کردن از خارش شدید پوست در نزد پزشک کاری احمقانه است. این‌طور نیست.

دیابت گردش خون را مختل کرده و باعث خشکی و خارش پوست می‌شود. دکتر بائوم می‌گوید برخی از بیماران تازه دیابتی من از خارش شدید پوست خود در قسمت دست ‌ها، پایین پاها و انگشتان پا شکایت می‌کنند. این مسئله چیزی است که پزشکان باید به آن توجه کرده و آن را دلیلی برای ابتلا به دیابت به شمار آورند. اگر استفاده از نرم ‌کننده‌ های پوست هم مشکل شما را برطرف نکرد، هرچه سریع‌ تر به پزشک مراجعه کنید.

۴- شنوایی شما نسبت به قبل کمتر می‌شود

اگر متوجه شدید که باید صدای تلویزیون را خیلی زیاد کنید و یا در حین صحبت با دوست خود مرتباً از او می‌خواهید که جمله‌ خود را تکرار کند، به پزشک تان بگویید که از شما تست قند خون بگیرد.

یک مطالعه از سوی موسسه‌ ملی سلامت نشان می‌دهد ضعف در شنوایی می‌تواند یک علامت اولیه از دیابت باشد. افرادی با قند خون بالاتر از حد طبیعی که تا به‌ حال به دنبال درمان دیابت خود نبوده ‌اند، ۳۰ درصد بیشتر در معرض آسیب ‌های شنوایی قرار دارند. محققان باور دارند که دیابت به رگ‌ های خونی و اعصاب داخلی گوش آسیب ‌زده و منجر به کم شنوایی می‌شود.

۵- شما به ‌مانند یک اره‌ برقی خرناس می‌ کشید

دکتر اسامه حمدی، رئیس بخش بیماری دیابت در مرکز دیابت جاسلین در شهر بوستون، می‌گوید: «تقریباً نیمی از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ با اختلالات تنفسی به هنگام خواب رو به رو هستند. در نتیجه اگر با علائمی نظیر خرناس ‌های بلند و خواب ‌آلودگی در طول روز مواجه شدید، بهتر است تا برای چک کردن سطح قند خون خود یک آزمایش دهید.» مطلبی با عنوان کشف ارتباطی عجیب بین خواب نیم روز و دیابت شما را با اهمیت خواب در کاهش ابتلا به این بیماری آشنا می‌کند.

مطالعه‌ اخیر نشان داده است که ۲۳ درصد از بیماران مبتلا به آپنه‌ خواب، نوعی اختلال شایع در خواب، در طول ۵ سال آینده به دیابت مبتلا شده‌ اند. این ارتباط به‌ طور کامل درک نشده است، اما رابطه‌ مهمی میان این دو اتفاق وجود دارد. بیماران با اختلالات تنفسی در هنگام خواب، هورمون ‌های استرس ‌زای بیشتری تولید می‌کنند که می‌تواند سطح قند خون در بدن را بالا ببرد.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵ علامت خاص و عجیب ابتلا به دیابت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..