تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حسد؛ بزرگترین آفت جامعه امروزی

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: حسد یکی از بزرگترین آفت جامعه امروزی در زندگی شخصی و اجتماعی است که باید تبدیل به تفکر در باره عظمت خداوند باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه صبح امروز 27 بهمن ماه در جلسه اخلاق ویژه مدیران که به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، کوچک شماردن خود در مقابل دیگران به خاطر منافع مادی، آرزوهای بلند و حسد را از موانع اصلی انسان برای رسیدن به خداوند بیان کرد و گفت: به یاد آوردن نعمت‌ها خداوند موجب درک یگانگی خداوند و اطاعت از او می‌شود.
وی با بیان اینکه آرزوهای بلند انسان را از حق باز می‌دارد، گفت: آرزوهای بلند موجب فراموش شدن آخرت از یاد انسان می‌شود و دغدغه مومن باید انجام وظیفه به شکل صحیح و به موقع باشد.
حجت‌الاسلام قریشی گفت: انسان باید در هر شرایطی که قرار دارد وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد و نباید دغدغه از دست دادن پست و مقام باعث اخلال در انجام وظیفه شود.
وی با بیان اینکه تفکر بر عمل مقدم است، گفت: مدیران و مسئولان باید به این نکته توجه کنند و آنرا در تمامی امور بکار گیرند.
امام جمعه ارومیه به دعای مکارم الااخلاق اشاره کرد و گفت: تمامی علمای دین به آن توجه ویژه داشته و در دین ما جهاد فقط در راه خداوند جایز بوده و نباید بر اساس منابع مالی و شخصی انجام شود.
وی با بیان اینکه انسان در انجام کارهای نیک نام خدا را بر زبان می‌آورد، گفت: انسانی که معصیت انجام می‌دهد نمی‌تواند کار خود را با نام خدا شروع کند؛ لذا کسانی که معصیت انجام می دهند به خدا ایمان ندارند.
وی با اشاره به اینکه انسان باید خود را در مقابل خداوند ذلیل و خوار شمارد گفت: باید انسان از خداوند کمک بخواهد و زمانی که به خاطر منافع مادی به غیر از خداوند درخواست کمک کند جزء کافران محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه شرک دو نوع جلی و خفی است،  گفت: شرک جلی این است که انسان آشکارا به خداوند کافر باشد و خفی این است که اگر انسان به غیر خدا از کس دیگری کمک بخواهد، شرک خفی است.
وی با بیان اینکه انسان در مقابل هیچ کس نباید ذلیل و خوار باشد مگر در مقابل پروردگار و والدین گفت: انسان به غیر از این دو نباید هیچ جا خود را کوچک و خوار شمارد.
این مسئول افزود: تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (س) از آثار و برکات بسیارى برخوردار است و باید آنرا در زندگی شخصی و خانوادگی جاری و ساری کنیم.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حسد؛ بزرگترین آفت جامعه امروزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..