تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رابطه بین رژیم کم پروتئین و چاقی

طبق نتایج یک تحقیق جدید، کمبود پروتئین در رژیم غذایی منجر به مصرف کالری بیشتر می شود. محققان عقیده دارند اگر نمی توانید وزن خود را کم کنید ممکن است به دلیل کمبود پروتئین در رژیم غذایی تان باشد. در واقع مطالعه جدید محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کلورادو نشان می دهد بین وزن ناسالم و کمبود پروتئین در رژیم غذایی افراد ارتباط وجود دارد.

اشتهای مصرف پروتئین و اضافه وزن

طبق یافته های این مطالعه، دسترسی محدود به پروتئین رژیمی موجب می شود زنان کالری بیشتری مصرف کرده و در نهایت چاق شوند. یافته های این مطالعه براساس فرضیه اهرم پروتئین است. طبق این فرضیه، در صورتی که فرد میزان پروتئین کافی نیاز بدنش را مصرف نکند، اشتهای درونی مصرف پروتئین موجب حفظ تمایل فرد به خوردن می شود.

پروتئین مصرف کنید تا چاق نشوید

در این مطالعه، تیم تحقیق وزن و رژیم غذایی ۱۳۵ زن را در سه گروه اجتماعی-اقتصادی بررسی کردند. نتایج نشان داد نرخ چاقی در زنانی که نسبت پروتئین رژیم غذایی شان کمتر بود، بالاتر بود. طبق توصیه کارشناسان، میانگین پروتئین موردنیاز هر فرد به ازای هر یک کیلوگرم ۰/۸ تا یک گرم است. گوشت آسان ترین منبع دریافت پروتئین در رژیم غذایی است، گوشت مرغ و بوقلمون منبع عالی پروتئین کم چرب هستند. از منابع گیاهی هم لوبیا و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رابطه بین رژیم کم پروتئین و چاقی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..