تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز کشت آفتابگردان بهاره در سطح 500 هکتار در دزفول

احمد زارعی روز چهارشنبه به ایرنا افزود:به منظور حفظ تناوب زراعی و تنظیم بازار محصولات مختلف همچنین باتوجه به نیاز کشور به تولید روغن کشت محصول آفتابگردان بهاره در این شهرستان رشد قابل توجهی داشته و با همکاری 2 شرکت کشت و صنعت شهید رجایی و شهید بهشتی و کشاورزان پیشرو در حال انجام است.
وی افزود:کشت این محصول در سال زراعی گذشته در سطح 27 هکتار و در قالب یک مزرعه الگویی و مقایسه ارقام کشت شده بود که نتایج اقتصادی به دنبال داشت و امسال کشت این محصول توسعه یافت.
زارعی گفت:خرید محصول کشاورزان آفتابگردان بصورت تضمینی و با قیمت هر کیلوگرم 24 هزار و 510 ریال توسط دولت انجام می شود لذا از کشاورزان شهرستان دعوت می شود جهت دریافت دستورالعمل کشت و نظرات کارشناسی به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول زمان برداشت آفتابگردان دزفول را خردادماه سال آینده اعلام کردو گفت:پارسال از هر هکتار مزراع آفتابگردان 2.5 تن محصول از چند رقم مختلف در دزفول برداشت شده است.
وی با تاکید بر کشت آفتابگردان که موجب افزایش عملکرد سایر محصولات و تناوب زراعی می شود گفت:کاهش وابستگی به خارج برای تهیه مواد اولیه کارخانه های روغن کشی از اهداف توسعه کشت دانه های روغنی است.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز کشت آفتابگردان بهاره در سطح 500 هکتار در دزفول»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..