تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرطان پوست شایع ترین سرطان در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : متخصص رادیوتراپی آنکولوژی گفت:سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در بین ایرانیان محسوب می شود و در بین مردان، شایع تر است.

به گزارش ایرنا، از انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران، دکتر 'افسانه مداح' روز پنجشنبه در همایش تازه های تشخیص و درمان سرطان های غیرملانومی پوست، اظهار کرد: تومورهای پوستی به دو دسته ملانومی و غیرملانومی تقسیم بندی می شوند که دسته اول، تومورهای بدخیم و حتی کشنده هستند اما تومورهای غیرملانومی اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان خواهد بود.

وی نور آفتاب و خال های ریشه دار به عنوان عوامل اصلی بروز تومورهای غیرملانومی برشمرد و به افراد مخصوصا کسانی که در نور آفتاب فعالیت می کنند، توصیه کرد هنگام کار از کلاه، دستکش، ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنند.

مداح همچنین از افرادی که در قسمت های مختلف بدنشان دارای خال هستند خواست که برای پیشگیری از بروز تومورهای غیرملانومی به این خال ها توجه بسیاری داشته باشند و در صورت مشاهده تغییراتی در رنگ، اندازه و ظاهر آن در سریع تر زمان ممکن به متخصص پوست و مو مراجعه کنند.

متخصص رادیوتراپی آنکولوژی با بیان اینکه تومورهای غیرملانومی پوست در مردان شایع تر از زنان است، اظهار داشت: سرطان پوست، اولین سرطان شایع در بین مردان ایرانی و دومین سرطان شایع در زنان ایرانی به شمار می آید.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، توجه به تغییرات پوستی را بسیار ضروری دانست و یادآور شد: مراجعه و دریافت خدمات درمانی به موقع موجب پیشگیری از وخامت بیماری می شود و افراد باید همه بیماری های خود از جمله بیماری های پوستی را جدی بگیرند.

به گفته وی، درمان به موقع تومورهای غیرملانومی پوستی علاوه بر بهبود بیماری، موجب حفظ زیبایی ظاهری افراد می شود زیرا در صورت پیشرفت بیماری پزشک ناچار است برای درمان از سایر قسمت های دیگر پیوند پوست انجام دهد و این امر زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

مداح درباره انگیزه برگزاری همایش تازه های تشخیص و درمان سرطان های غیرملانومی پوست نیز گفت: با وجود پیشرفت های مناسب در حوزه درمان و روش های تشخیصی تومورهای غیرملانومی پوست طی چند سال اخیر، در کنگره های تخصصی به این موضوع توجه چندانی نشده بود از همین رو، انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران تصمیم گرفت تا همایش یک روزه ای را به منظور تشریح و معرفی دستاوردهای تشخیصی و درمانی این بیماری برگزار کند.

این همایش با حضور متخصصان داخلی، پوست و مو، جراحان پلاستیک، رادیوتراپیست ها و پاتولوژیست ها در محل هتل پارسیان اوین درحال برگزاری است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرطان پوست شایع ترین سرطان در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..