تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : درمان یبوست در زنان، راهش چیست؟

سوال

با عرض سلام.خانم من دچار پیوست شدید است پیش چندتا دکتر رفتیم اما تاثیری نداشت حتما باید قرص ((قرص ریز که رنگش زرد است و برای کار کردن شکم میخورنند )) باید بخورم تا شکمش کار کند.شیر و سبزیجات و میوه میخورد اما تاثیری ندارد.اکثر موقع ها حالت تهوع دارد و درد شدید شکم.خواهشن کمکش کنید.با تشکر .

جواب

سلام علیکم

توصیه به اصلاح رژیم غذایی می شود. مصرف مایعات گرم فراوان و فیبر و سبزیجات کمک کننده است.

حتما ۳۰-۴۰ بار لقمه جویده شود.

نیم ساعت قبل غذا و تا ۲ ساعت بعد غذا به هیچ وجه مایعات مصرف نشود. این نکته را حتما حتما رعایت کنید. 

همراه غذا سالاد میوه ماست و ترشی و مجددا تاکید می کنم مایعات مصرف نشود. 

تنها می توان سبزی و زیتون همراه غذا مصرف کرد.

مصرف ملین ها مانند آلو در غذا بسیار مفید است. 

موز مصرف نشود.

صبح یک لیوان انجیر خیسانده 

و یا یک لیوان خاکشیر در آب جوش (باردار نباشد) استفاده شود. از داروخانه می توانید شربت انجیر را نیز تهیه کنید. 

بهترین ملین گلقند است.

گلقند (ترکیبی از  گلمحمدی در عسل یا شکر که معمولا ۴۰ روز در آفتاب قرار می دهند ) بسیار ملین مناسب و بی خطری است. حتی در کودکان و بارداری. می تواند خودش تهیه کند. یا از داروخانه ها می توانید دریافت کنید. از محصولات سنا یا فرآورده های آن به مدت طولانی و بیش از ۲ هفته استفاده نکنید. خطرناک است.حتما فعالیت داشته باشد. تحرک مانع یبوست است. برای درمان مناسب یبوست باید مزاج فرد شناخته شود. درمان یبوستی که در اثر گرمی ایجاد شده با یبوستی که در اثر سردی یا خشکی ایجاد شده متفاوت است.

حتما بخوانید :   زیباجو : عقب افتادن قاعدگی، زنگ خطر!/ صدای دکتر

یک هفته موارد بالا را رعایت کند یبوست رفع می شود . اگر با وجود رفع یبوست باز هم تهوع و درد شکم باقی بود باید بررسی های لازم  انجام شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : درمان یبوست در زنان، راهش چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..