تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرکوبگری‌های اخیر حاکی از ناکامی آل‌خلیفه در خاموش کردن آتش انقلاب بحرین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مردم بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی (25 بهمن 1389) با برپایی تظاهرات و اعتراضات مسالمت‌آمیز، آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در این کشور را خواستار شده‌اند.

این در حالی است که رژیم بحرین با هم‌دستی برخی از کشورهای عربی همچون عربستان سعودی به سرکوب جنبش مردم بحرین پرداخته و با پرونده‌سازی و طرح اتهامات واهی، فعالان مدنی و سیاسی را به زندان‌های طولانی‌‎مدت محکوم و یا آنان را از حق تابعیت محروم می‌کند.

در سیاست سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه معترضان ده‌ها نفر کشته و هزاران نفر زخمی یا زندانی شده‌اند.

"ابراهیم المدهون" فعال حقوق بشر و عضو سابق حزب الوفاق بحرین که در حال حاضر در لبنان مستقر است در مصاحبه با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح تحولات انقلاب بحرین طی شش سال گذشته پرداخت.

سرکوبگری‌های اخیر نشان می‌دهد آل‌خلیفه در خاموش کردن آتش انقلاب بحرین ناکام بوده است

وی در این مصاحبه گفت: کسانی که تحولات بحرین را پیگیری می‌کنند شاهد آن بودند که با وجود استراتژی که مردم بحرین برای انقلاب خود برگزیدند و آن تظاهرات مسالمت‌آمیز بوده، این انقلاب شش سال ادامه یافته است و سرکوبگری‌های شدیدی که اخیرا از سوی رژیم شاهد بودیم نشان از آن دارد که آل خلیفه در خاموش کردن آتش این انقلاب ناکام بوده است. با وجود آنکه رژیم از حمایت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار بوده اما ملت همچنان توانسته است که پایداری کند. تحولاتی که در منطقه‌ در حال روی دادن است می‌تواند یکی از پارامترهایی باشد که بر انقلاب بحرین تاثیر گذار باشد اما به نظر می‌رسد که این تحولات در جهتی مثبت باشد. هر کسی که تحولات منطقه را پیگیری می‌کند به این نتیجه رسیده که افق‌های امیدوار کننده‌ای برای انقلاب بحرین وجود دارد و نمی‌توان گفت که بحرین از آن چیزی که در منطقه روی می‌دهد جدا بوده و تحولات کنونی حاکی از آن است که منطقه در حال رها شدن از دیکتاتورها است.

آمریکا و انگلیس نه تنها در قبال جنایت‌های آل‌خلیفه سکوت نکرده بلکه از آن حمایت کردند

وی درباره سکوت سازمان‌های بین‌المللی و برخی کشورهای مدعی حقوق بشر نظیر انگلیس و آمریکا در قبال جنایت‌های آل‌خلیفه گفت: من معتقدم که آمریکا و انگلیس در قبال جنایت‌های رژیم آل خلیفه ساکت نبوده بلکه در کنار این رژیم در سرکوب مردم بحرین قرار دارند. این دو کشور از لحاظ سیاسی از رژیم آل خلیفه حمایت کرده و اقدام به صادرات سلاح‌های ممنوعه به این رژیم می‌کنند. به همین دلیل ما معتقدیم که رژیم آل خلیفه ساخته آمریکا و انگلیس است. واشنگتن و لندن و کشورهای دیگر نظیر عربستان و امارات در کنار رژیم آل خلیفه در ریخته شدن خون شهروندان بحرینی شریک هستند. ما حمایت این کشورها از سرکوبگری‌های آل خلیفه را محکوم کرده و معتقدیم که این کشورها در قبال جنایت‌های رژیم آل خلیفه سکوت نکرده و بلکه از آن حمایت کرده‌اند. شاهد آن هستیم که شورای حقوق بشر بحرین اقدامات رژیم آل خلیفه را محکوم کرد اما با حمایت‌های آمریکا و انگلیس از این رژیم، همچنان شاهد ادامه سرکوبگری‌ها هستیم.

مردم بحرین به جایگاه آیت‌الله عیسی قاسم پی برده‌اند و در حمایت از وی کوتاهی نمی‌کنند

وی درباره ادامه تحصن مردم بحرین در مقابل منزل آیت‌الله عیسی قاسم گفت: نخست آنکه ادامه تحصن نشان از آن دارد که همه مردم درباره گرد آمدن دور رهبری آیت‌الله عیسی قاسم توافق دارند. این نماد دیگر در بحرین تکرار نمی‌شود. مردم بحرین به جایگاه وی پی برده‌اند و هرگز در حمایت از وی کوتاهی نخواهند کرد و شهید و مجروح دادن در حمایت از آیت‌الله حاکی از آن است که ملت هرگز از وی دست نخواهد کشید.

انتهای پیام/.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرکوبگری‌های اخیر حاکی از ناکامی آل‌خلیفه در خاموش کردن آتش انقلاب بحرین است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..