تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

کد خبر: ۴۷۲۴۶۰

۱۰۷  بازدید

وب سایت کارناوال: تایلند کشوری است که به دلیل طبیعتِ زیبا و منحصر به فردش بسیار مورد توجه توریستانِ جهان، بخصوص ایرانیان قرار گرفته است، جدا از این که هر فرد به چه علتی تایلند را برای مسافرت انتخاب کرده، چیزی که در همه ی سفرها مشترک می باشد، غذا و خوراکی های محلی آنجاست. این که در سفرتان چه غذاهای محلی را امتحان می کنید بدون شک در خاطراتِ خوبتان از آن مقصد نقش مهمی دارد. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

اگر از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری تایلند بگذریم،  برخی به دلیل پر آوازه بودن غذاهای این کشور علاقه دارند آن ها را بچشند و یا با آن ها آشنا شوند که بتوانند این غذاهای خوشمزه را در خانه تهیه نمایند، به همین دلیل کارناوال کمی قبل به معرفی بهترین و برترین غذاهای تایلند پرداخته است و امروز می خواهد به ادامه ی معرفی آن ها بپردازد. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

زیاد شنیده ایم که تایلند غذاهایی خاص دارد، با رنگ و عطری نو که جایی آن را نچشیده ایم و یا این که #غذاهای تایلند زیاد باب میل ایرانیان نیست، اما آیا با همه ی غذاهای تایلند آشنایی دارید؟ آیا حقیقتا در این کشور پهناور غذایی نیست که دوست داشته باشیم؟ برای پاسخ به این سوالات ابتدا کمی به آشنایی با فرهنگ خاص غذایی تایلندی ها می پردازیم و بعد غذاهای خوشمزه ی آن ها را امتحان می کنیم.  
آشنایی با آداب غذایی تایلند

یکی از شاخصه های مهم غذایی کشور تایلند توجه به جزئیات و استفاده از مواد غذایی تازه است به همین دلیل با دیدن و چشیدن غذاهای آن ها می توان با بخش اعظمی از فرهنگشان آشنا شد و رنگین بودن غذا هم نقش مهمی در انتخاب غذا و مواد آن ها دارد، داشتن عطر و بوی خاص هم، از دیگر نکاتی است که آشپزان تایلندی برایشان حائز اهمیت می باشد.

از دیگر نکاتی که ساکنان تایلند به آن علاقه دارند استفاده ی زیاد از ادویه جات می باشد، به سختی می توان غذا یا خوراکی در تایلند پیدا کرد که غرق در فلفل نباشد علاوه بر استفاده ی زیادِ آن ها از فلفل در بیشتر غذاهایشان هم از ماهی، میگو، صدف و خرچنگ استفاده می کنند و علاقه ی زیادی به خوراکی های دریایی دارند.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

آن ها اعتقاد دارند که باید در یک غذا، طعم های مختلفی مثل شوری، ترشی، شیرینی و تندی احساس شود به همین دلیل از روش های پخت گوناگون و مواد طبیعی زیادی بهره می جویند تا به هدفشان برسند به همین دلیل شاید خوراک هایشان باب میل مردم کشورهای دیگر نباشد، به طور کلی تایلندی ها از طعم های پیچیده و ترکیبی لذت می برند.

۱۱ ) لارب | larb

این غذا که با نام های لارپ ( larp ) و لپ ( Laap ) هم شناخته می شود غذایی است که بیشتر در روستاها درست می شود، لارب را بیشتر مردمانِ شمال شرقی تایلند می پزند، ماده ی اصلی این غذا گوشت چرخ کرده است، در واقع اگر لارب سفارش دهید بشقابی شامل گوشت چرخ کرده ی مزه دار شده با پودر برنج و آب آهک دار، سبزیجات تازه و سس ماهی را برایتان سرو می کنند.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

گاهی برای این که لارپ را کمی چسبناک تر کنند در آن برنج پخته شده هم اضافه می کنند تا گوشت های چرخ کرده کمی به هم بچسبند و در عین حال غذایی شود که زودتر فرد را سیر می کند. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)
۱۲ ) فَت کپرائو | Phat kaphrao

کپرائو را می توان جزو یکی از لذیذترین غذاهای خیابانی تایلند دسته بندی نمود، در این غذا گوشت خرد شده را با ریحان تازه، مزه دار میکنند و تفت می دهند، برای بهتر شدن و تفاوت این غذا با غذاهای دیگرِ گوشتی به آن سیر و فلفل هم اضافه می کنند تا مزه ای خاص بدهد.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

به گوشت خرد شده برنج و تخم مرغ سرخ شده هم می افزایند که بوی غذا را کاملا دگرگون می کند، این غذا، مظهر یک خوراک تایلندی است که به طور کامل در یک ظرف خلاصه شده و سرو می شود، البته استفاده از تخم مرغ در این غذا سلیقه ایست و در واقع بنابر علاقه ی آشپز، تغییرات زیادی می کند. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)


۱۳ ) یاکیسوبا مرغ | Yakisoba Chicken

یاکیسوبا نوعی پاستا است به سبک تایلندی، در این غذا پاستاها با کمی گوجه فرنگی رنده شده پخته و طعم دار می شوند و مواد اصلی پاستا هم تکه های درشت مرغ است که باید کاملا در غذا مشخص باشد، به این خوراکِ خوشمزه، هویج و برخی مواد دلخواه مانند کدو که به شکل خلالی خرد شده اند هم اضافه می شود، شاید به نظرتان یاکیسوبا همان پاستای همیشگیمان باشد اما تایلندی ها استعداد زیادی در طعم دار کردن غذاها به صورت منحصر به فرد دارند.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

برخی در این غذا نخود فرنگی و دانه های خشخاش هم اضافه می کنند تا به رنگ بندی غذا کمک کند و چهره ای خاص تر داشته باشد. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2) بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2) 

۱۴ ) کای یانگ | Kai yang

اگر شما هم از دوست داران مرغ هستید، کای یانگ غذای شماست، در کای یانگ مرغ به روش تایلندی گریل و مزه دار می شود، مرغ در این غذا با سس ماهی و ریشه ی گشنیز مخلوط می شود و مدتی می ماند تا خوب مزه دار شود، پس از مزه دار شدن روی آن سیر می زنند و گریل می کنند، در آخر، کای یانگ، مرغی گریلی می شود که کمی هم چسبناک است.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

کای یانگ بیشتر با سالاد پاپایای سبز سرو می شود، با چشیدن این غذا یک غذای خوشمزه و افسانه ای تایلند را امتحان کرده اید. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)


۱۵ ) اسپرینگ رولز | Spring Rolls

اسپرینگ رول از آن دسته غذاهایی است که بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد، با آن که این غذا جزو خوراک های خیابان های تایلند محسوب می شود اما می توان آن را به عنوان یک غذای کامل هم خورد، البته اگر دوست دارید غذاهای زیادی را در تایلند استفاده کنید، می توانید اسپرینگ رول را به عنوان میان وعده هم نوش جان کنید.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

این غذا یک خوراک خوشمزه و ارزان است، پنج عدد اسپرینگ را می توانید به قیمت ۵۰ سنت تهیه نمایید، این غذا شباهت زیادی به رولت و اشنودل های ایرانی دارد، که در آن ها مواد مختلفی، مانند سویا، گوشت و سبزیجات با هم مخلوط شده و داخل خمیر های مخصوص پیچیده می شوند و در آخر به صورت سرخ شده و آماده، به همراه سس مخصوص سرو می شوند. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)


۱۶ ) کای جئو | Kai Jeow

املتی به سبک تایلندی ها، غذایی خوشمزه در عین حال آسان و سریع.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

در این غذا تخم مرغ با سس ماهی و فلفل مخلوط شده و سرخ می شود، گاهی هم سس و فلفل را در حین سرخ شدن به تخم مرغ اضافه می کنند، تفاوت این املت با املت های ایرانی در آن است که کای جئو با برنجِ پخته شده سرو می شود، در واقع این غذا اصلا سبُک نیست و به آن لقب خوراک قهرمانان را هم داده اند، زیرا مملو از کالری است. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)


۱۷ ) پد کارا پائو | Pad Kra Pao

پد کارا، خوراکی است مقوی که روی پلو ریخته و سرو می شود، برای تهیه ی خوراک پد کارا، گوشت خوک یا دیگر گوشت ها را چرخ یا ریز خُرد می کنند و با فلفل و ریحان خوب تفت می دهند، این خوراک طعمی کاملا تند دارد، این غذا آن قدر تند است که تا پایان غذا به سختی می توان نفس کشید، تایلندی ها پد کارا را کاملا تند می پسندند، در نهایت این مخلوط که گاهی در آن سبزیجات هم پیدا می شود را روی برنج پخته شده می ریزند و سرو می کنند.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2) بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2) 

۱۸ ) پد سی ایو | Pad See Ew

پد سی جزو غذاهای پر کالری تایلند است اما طعم فوق العاده جذابی دارد، مواد اصلی این غذا رشته فرنگی و برنج پخته شده با تخم مرغ، مرغ و بادام است. رشته فرنگی در این غذا مزه ای شیرین دارد و کاملا چسبنده تهیه می شود تا راحت تر به چنگال بچسبد و خوردنش آسان تر شود.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

از دیگر مواردی که در این غذا جلب توجه می کند غلبه ی مزه ی سویا سس به غذا است. پد سی ایو جزو معدود غذاهای تایلندی می باشد که طعم فلفل در آن احساس نمی شود. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)


۱۹ ) انبه و برج چسبناک | Mango Sticky Rice

این غذا کاملا منحصر به فرد و خاص است و طعمی جالب دارد، مواد تشکیل دهنده ی آن همانطور که از نامش پیداست انبه و برنج چسبناک می باشد، انبه ی خوشمزه در یک سمتِ ظرف و برنج، در سمت دیگر آن قرار می گیرد و باهم مخلوط نمی شوند، روی این غذا شربت شیرین ریخته می شود به همین دلیل مزه ی شیرین به آن غالب می شود.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

تایلندی ها برنج چسبناک را در همه ی وعده های غذایی و حتی میان وعده ها استفاده می کنند، برخی عقیده دارند به دلیل شیرینی زیاد و بیش از حد انبه تصمیم گرفتند که برنج را در کنارش قرار دهند، این غذا یکی از پر فروش ترین غذای تایلند است که حتی در برخی خیابان ها هم به فروش می رسند. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)


۲۰ ) ماسامن کاری | Massaman Curry

این غذا بیشتر مخصوص مناطق جنوبی تایلند است و گویا برگرفته از مسلمانان می باشد، ماسامن هم از همان دسته خوراک هایی است که شباهت زیادی به سوپ دارد اما از غذاهای اصلی تایلند محسوب شده و به عنوان وعده ی نهار و شام استفاده می شود.

بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)

مواد استفاده شده در ماسامن، شیرِ نارگیل، سیب زمینی خرد و پخته شده، خرما و مرغ است که توسط هل، دارچین، سس ماهی و فلفل و سس محبوب تمبر هندی مزه دار می شوند، این غذا عطر و طعمی بسیار گوارا دارد که اغلب به دلیل بوی خوشش آن را انتخاب می کنند، کاسه ی ماسامن همراه با یک بشقاب برنج سرو می شود. بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2) 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین و معروف ترین غذاهای تایلند (2)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..