تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بوریس جانسون: انگلیس به اصلاح نظام قضایی گامبیا کمک کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به گامبیا وعده داد از اصلاحات سیاسی شامل اصلاح نظام قضایی این کشور حمایت کند.

بوریس جانسون، نخستین وزیر امور خارجه انگلیس است که پس از استقلال گامبیا از انگلیس در سال 1965، به این کشور سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بانجول، جانسون با آداما بارو، رئیس جمهوری و مای باتی، وزیر کشور گامبیا دیدار کرد.

جانسون اظهار داشت در دیدار با رئیس جمهوری گامبیا، بر لزوم افزایش تلاش ها برای بازگشت این کشور به جامعه کشورهای همسود تاکید شد.

اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع یا کشورهای همسود (Commonwealth of Nations) مجموعه‌ای از 52 کشور است که همه آن‌ها به جز موزامبیک و کامرون قبلاً مستعمره انگلیس بوده‌اند.

سال 2013، گامبیا این اتحادیه را «ادامه دوران استعمار انگلیس» توصیف کرده و از آن خارج شد.

وزیر امور خارجه انگلیس اظهار داشت رئیس جمهوری جدید گامبیا مصمم است تا کشورش را بار دیگر به عضویت اتحادیه کشورهای همسود در آورد.

به گفته یک منبع دیپلماتیک، به منظور ایجاد اصلاحات در نظام قضایی گامبیا، دولت انگلیس مشاوری ویژه به این کشور اعزام می کند تا به وزارت دادگستری کمک کند. در مدت 22 ساله ریاست جمهوری یحیی جامه، رئیس جمهوری پیشین گامبیا، دستگاه قضایی این کشور مرتکب نقض حقوق بشر شده است.ش

وزیر امور خارجه انگلیس، پیش از آغاز نخستین سفرش به افریقا، تاکید کرد انتخابات اخیر گامبیا نشان دهنده رشد دموکراسی در غرب افریقاست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بوریس جانسون: انگلیس به اصلاح نظام قضایی گامبیا کمک کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..