تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علاقه خاص رسانه آمریکایی به وزیر ورزش/ ناکامی جادوگر مربی لیگ برتری در نیم فصل دوم/ دیدار عجیب روحانی با یک مقام ورزشی درجه دو

با روایت مشرق از اخبار گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

سرویس ورزش مشرق - در شرایطی که ورزش ایران دستخوش اتفاقات مربوط به کارلوس کی روش و فدراسیون فوتبال است، ماجراهایی را شاهدیم که کمتر مورد توجه قرار می گیرد. در زیر، مروری بر برحی از این رویدادها می کنیم.

* در شرایطی که رسانه های غربی همواره نگاهی مغرضانه و از سر دشمنی به جمهوری اسلامی ایران داشته اند، شاهدیم که یکی از سردمداران این جریان، علاقه خاصی به یکی از نزدیکان رئیس جمهوری دارد. مسعود سلطانی فر که اساسا علاقه خاصی به رسانه ها دارد، همواره مورد توجه سی ان ان بوده است. وی در دورانی که رئیس سازمان گردشگری بود، گفت و گویی مفصل با این رسانه آمریکایی داشت. وی اکنون که وزیر ورزش کشور شده، بار دیگر با این رسانه مصاحبه های اختصاصی داشته و درباره همه چیز از برجام تا ترامپ صحبت کرده است. این اتفاق در حالی روی می دهد که در هر دو مورد، وی در زمره وزارتخانه ها یا دستگاه های چندان مدنظر چنین رسانه هایی نبوده است. اینکه چرا سلطانی فر در این مدت مورد توجه این رسانه آمریکایی قرار داشته، نکته ای قابل تامل است.

* کارلوس کی روش که در مواجهه با برانکو ایوانکوویچ، شکست بدی را تجربه کرد، رفتارهای ناپسند و خلاف عرفی را در پیش گرفت. او که دیگر جایگاه سابق را در افکار عمومی ندارد و شکلی منفعت طلب به خود گرفته، در ایام اخیر نیز به رفتار باج خواهانه و به دور از حرفه ای گری خود ادامه می دهد. به نظر می رسد فدراسیون فوتبال و مدیرانش باید در این زمینه تدبیری جدی تر داشته باشند و یک بار برای همیشه، تکلیف این مربی را مشخص کنند.

* فدراسیون هندبال در شرایطی برای انتخابات ریاست آماده می شود که با بدهی قابل توجهی مواجه است. مهدوی که در دوران مدیریتش بدهی میلیاردی را بر جای گذاشت و به یک باره استعفا کرد، دوباره به میدان برگشته که با توجه به بازنشستگی، عملا نمی تواند در مجمع حضور داشته باشد. از سویی، اخبار دریافتی حکایت از آن دارد که وی در مهلت قانونی، مدارکش را تحویل نداده است. با توجه به این موارد، حضور وی در مجمع عمومی منتفی به نظر می رسد و نامزد حذف شده به شمار می رود.

* کوهنوردی که در زمره رشته های پرهوادار در کشورمان است، عملا دچار ناکارآمدی در مدیریت فدراسیون شده است. این رشته که دارای دو بعد همگانی و قهرمانی است، با بحران مدیریتی و ناتوانی در مدیریت از سوی فدراسیون مواجه شده است. نداشتن برنامه راهبردی، مدیریت ناکارآمد، بی توجهی به ظرفیت های مردمی و همگانی، تعطیلی بخش های مدال آور و ...، بحران هایی است که این فدراسیون نه تنها نتوانسته بر آن غلبه کند که بر دامنه آن نیز افزوده است. این موضوع نیازمند توجه جدی وزارت ورزش و بازنگری در مدیریت این فدراسیون است که مشرق در آینده به صورت جدی بدان خواهد پرداخت.

* یک تیم لیگ برتری که سرمربی آن سابقه ای قابل توجه در بهره مندی از جادوگرها دارد، در نیم فصل دوم این دیدارها با مشکلات متعددی در این حوزه مواجه شده است. وی که از سال ها قبل ارتباط نزدیکی با یک جادوگر ساکن کرج دارد، نقش ویژه ای را به این جادوگر داده که در قرآیندهای مربوط به تیمش تصمیم گیر و تصمیم ساز است؛ اما نتایج نیم فصل دوم این تیم نشان از آن دارد که این ترفند هم اثری برای وی ندارد. این مربی که ادعای علم گرایی دارد، در چنبره دلال ها و جادوگرهاست که چهره ای بزک شده از خود ارائه می دهد.

* در جدول کمک های دولت به افراد حقوقی غیردولتی نامی از فدراسیون کشتی با چوخه دیده می شود که مبلغی معادل 5 میلیارد ریال برای سال آینده در نظر گرفته شده است. اگرچه این مبلغ چندان قابل توجه نیست؛ اما چرا باید ورزشی که نه در عرصه بین المللی و نه در عرصه داخلی، محلی از اعراب ندارد، این رقم را دریافت کند.

* مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان در حالی در تهران برگزار شد که شاهد اتفاقی عجیب در حاشیه آن بودیم؛ دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با ایلیو مژینوف، رئیس فدراسیون جهانی. هنگامی این ملاقات تامل برانگیز است که بدانیم رئیس روس این فدراسیون فاقد جایگاهی قابل توجه در جهان ورزش است. این پیکارها نیز اساسا در طرازی قابل توجه نبوده و رویدادی معمولی به شمار می رود. حال چه می شود که مژینوف به دیدار رئیس جمهوری می رود، سوالی بی جواب است که نشان از تحلیل نادرست و غلط دستگاه ورزش از شخصیت های بین المللی دارد. همین خطا نیز باعث می شود تا شان رئیس جمهوری در این حد تنزل یابد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علاقه خاص رسانه آمریکایی به وزیر ورزش/ ناکامی جادوگر مربی لیگ برتری در نیم فصل دوم/ دیدار عجیب روحانی با یک مقام ورزشی درجه دو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..