تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این بیماری خطرناک چشمی را بشناسید

وی با بیان اینکه شدت فشار داخل چشم باعث بروز آب سیاه می‌شود، اظهار داشت: درون فضای قدامی جلوی چشم، مایعی وجود دارد که مسول تغذیه چشم است.

این چشم پزشک ادامه داد: مایع زلالیه از زاویه باز فضای قدامی بیرون می‌آید و از شبکه چشم خارج می‌شود که اگر این مایع به کندی خارج شود باعث تجمع زلالیه در چشم و بروز آب سیاه و در نتیجه کوری فرد آسیب دیده می‌شود.

بینندگی به علایم آب سیاه زاویه باز اشاره کرد و افزود: بروز هاله‌های رنگارنگ در اطراف چشم، تغییر مداوم شماره عینک، کاهش بینایی و سیاه بینی از جمله علائم عارضه گلوکوم است.

وی با تاکید بر اینکه آب سیاه گاهی با زاویه بسته بروز می‌کند، تصریح کرد: در این بیماری با تنگی شدید زاویه روبرو هستیم طوریکه امکان خروج مایع در کره چشم وجود ندارد و همین عامل در مدت کوتاه باعث آسیب به عصب بینایی می‌شود.

این چشم پزشک بیان کرد: مواردی مانند قرمزی چشم، بروز سردرد، سرگیجه و درد چشم و کم نوری چشم از علایم بروز عارضه گلوکوم با زاویه بسته است.

بینندگی با بیان اینکه با استفاده از قطره، دارو یا عمل جراحی با لیزر می‌توان از پیشرفت گلوکوم جلوگیری کرد، گفت: هیچگونه راه درمانی برای آب سیاه یا گلوکوم نیست و فقط با تشخیص زود هنگام می‌توان مانع از پیشرفت آن شد.

وی با اعلام اینکه ترابکولکتومی یکی از اعمال جراحی بیماری گلوکوم است، تاکید کرد: نیمی بیماران گلوکومی که از این طریق درمان  

می‌شوند، بعد از مدت 6 سال به آب مروارید مبتلا می‌شوند.

بینندگی بیان کرد: مصرف موادی مانند ویتامین C. و E. و چای سبز باعث کاهش بروز آب سیاه چشم می‌شود.

به گفته این چشم پزشک، ۷۰ درصد از افراد به دلیل بروز عارضه آب سیاه یا گلوکوم نابینا می‌شوند.

بینندگی با بیان اینکه افراد بالای ۵۰ سال در معرض ابتلا به آب سیاه هستند، بیان کرد: عواملی همچون ژنتیک و بیماری‌های دیابت، روده، معده و کلیوی و کاربران رایانه و مصرف داروهای آنتی هیستامین و کورتیزونی بیماری گلوکوم را تشدید می‌کند.

وی با بیان اینکه آب سیاه گاهی به صورت مادرزادی است، اظهار کرد: پزشکان گاهی با بروز عوارضی مانند ریزش اشک، کاهش نور قرنیه و آلرژی به روشنایی، گلوکوم مادرزادی را تشخیص می‌دهند که 2 عارضه گلوکوم مادرزادی بزرگی قرنیه و چشم باعث پارگی ناحیه چشم و در نتیجه نابینایی می‌شود.

این چشم پزشک عنوان کرد: برای کنترل و جلوگیری از بروز آب سیاه یا گلوکوم حداقل یکبار در ماه به متخصص چشم پزشکی مراجعه کنید.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این بیماری خطرناک چشمی را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..