تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلافات دو طیف اصلاح‌طلب در انتخابات 96 تشدید می‌شود

عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان در مجلس ششم می‌گوید میان شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و جبهه اصلاحات دودستگی وجود دارد اما وسوی لاری حاضر نیست کنار برود و این اختلاف برطرف شود.

به گزارش مشرق، مهدی آیتی در گفت‌وگو با روزنامه بهار گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یک شورای غیررسمی است. آنچه باعث اعتراض عده‌ای از احزاب و تشکل‌ها شد این است که نوعی رانت و تبعیض سیاسی و استبداد حزبی در آن ایجاد شد. به همین خاطر عده‌ای از اعضای شورای هماهنگی اصلاحات حاضر نشدند با شورای سیاست‌گذاری همکاری کنند و در حال حاضر هم بین دو شورا اختلاف و دودستگی وجود دارد.

وی در پاسخ این سؤال که این اختلاف از کجا ناشی می‌شود و چه تبعاتی دارد؟ می‌گوید: به نظر من کاری که آقای موسوی لاری انجام داد که شورای هماهنگی اصلاحات را منحل کرد و عده‌ای از افراد سیاسی کشور را بدون اینکه نماینده احزاب و تشکل‌ها باشند، به شورای جدیدی تحمیل کرد و عده‌ای را وارد شورای سیاست‌گذاری کرد که نماینده احزاب و تشکل‌ها نبودند باعث نارضایتی کسانی شد که نماینده این احزاب و تشکل‌ها بودند. این اختلاف و دودستگی به ضرر جبهه اصلاحات تمام شد و الان هم ادامه دارد و در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها در سال 96 این اختلافات بیشتر خواهد شد.

آیتی افزود: این امر در استان‌ها هم دودستگی به وجود می‌آورد و به ضرر جبهه اصلاحات تمام می‌شود. کاری که آقای موسوی لاری کرد اشتباه بود و هنوز هم دیر نشده است. به نظر من آقای موسوی باید کنار بکشد و دخالت استبدادی در این موضوع نکند و اجازه دهد نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی خودشان شورای هماهنگی اصلاحات را مجدداً بازسازی کنند و یک جبهه متحد واحد سیاسی به نام جبهه اصلاحات وارد انتخابات سال 96 شود.

آیتی گفت: آقای خاتمی ابتدا شورایی تشکیل دادند که اسمش شورای مشاوران بود. ایشان گفتند من به شورای هماهنگی اصلاحات کاری ندارم و دخالتی در کار آن شورا نمی‌کنم بلکه تعدادی از دوستان خود را به عنوان مشاوران خود انتخاب کردم. بعد از آن آقای موسوی لاری شورای مشاوران آقای خاتمی را در شورای هماهنگی اصلاحات وارد کرد و این موضوع باعث شد شورای هماهنگی اصلاحات از هم بپاشد و منحل شود و نارضایتی و دودستگی ایجاد شود.

(در شورای سیاست‌گذاری سیاست‌هایی مخالف با هویت اصلاح‌طلبی وجود دارد؟)

بله. نمونه‌اش لیست 46 نفره‌ای بود که برای تهران در انتخابات سال 94 برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تهیه شد که با این لیست تعدادی از افراد هم به مجلس شورای اسلامی و هم به مجلس خبرگان راه پیدا کردند که نه تنها اصلاح‌طلب نبودند بلکه ضد اصلاحات بودند و علیه اصلاحات سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها کرده و مقاله‌ها نوشته بودند و حتی بعضی از آنها در سوابقشان اصلاح‌طلبانی را محاکمه کرده و به دادگاه‌ها و زندان‌ها برده بودند. همین افراد در لیست 46 نفره شورای سیاست‌گذاری اصلاحات آمدند و به دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان راه پیدا کردند که این یکی از اشتباهات بزرگ و تاریخی شورای سیاست‌گذاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلافات دو طیف اصلاح‌طلب در انتخابات 96 تشدید می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..