تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف کدام نوع گوشت برای سلامت شما مفیدتر است؟

گوشت از بافت های ماهیچه ای، استخوانی، چربی، غضروف و… تشکیل شده است. که باعث تقویت قوای انسان شده و خونسازی می کند. گوشت به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی پروتئین دار شناخته شده است که املاح معدنی واسید آمینه های مورد نیاز بدن را تامین می کند. برای اطلاعات بیشتر درمورد انواع گوشت وخواص آن با راستینه همراه شوید.

انواع گوشت هایی که میخورید: گوشت گاو

گوشت گاو به بد بودن شهرت یافته است. در حالی که خوردن بیش از حد گوشت قرمز چرب، ناسالم است، گوشت قرمز بدون چربی، کلسترول شما را افزایش نمی دهد و دارای مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین B12، آهن، نیاسین و روی می باشد. مغز ران گاو، گوشتی خوشمزه، بدون چربی و سالم است.

گوشت بره

مانند گوشت گاو، گوشت بره منبع خوبی از پروتئین، اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B12، نیاسین، روی و آهن است. تاس کباب بره، پر از سبزیجات سالم و برش های گوشت بره بدون چربی یک وعده غذایی عالی برای خوردن، همراه با دوستان است.

گوشت گاومیش

گوشت گاومیش یکی از بهترین گوشت های قرمز کم چربی است، که به موجب آن تبدیل به گوشتی سالم میشود. اما ورای این مسئله در مقایسه با گوشت گاو با چربی یکسان، گوشت گاومیش به اندازه گوشت گاو پلاک های چربی که موجب مسدود شدن شریان ها و در نتیجه بروز بیماری قلبی میشوند، را ندارد.

گوشت بز

این گوشت در بسیاری از منوها وجود ندارد، اما سه چهارم از مردم جهان این گوشت را می خورند. این نوع گوشت چربی و کالری بسیار کمتری نسبت به سایر گوشت های قرمز دارد، و حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد مغذی است. گوشت بز دارای چربی اشباع بسیار کمی نیز هست حتی چربی آن کمتر از گوشت مرغ است.

گوشت مرغ

این گوشت چربی های اشباع بسیار کمتری نسبت به اکثر گوشت های قرمز دارد، این نوع چربی مضرترین نوع چربی است. یک وعده حدودا ۹۰ گرمی از این گوشت دارای ۲۵ گرم پروتئین همراه با اسید آمینه های ضروری، آهن و نیاسین می باشد. این مواد مغذی به رشد سلول و سوخت و ساز بدن کمک می کنند. یک مرغ کامل را کباب کنید و آن را با سالاد ساده میل کنید.

 گوشت بوقلمون

بوقلمون همانند مرغ از تمام نه اسید آمینه ضروری (که یک پروتئین کامل نامیده می شود) برخوردار است. این نوع گوشت چربی های اشباع بسیاری کمتری نیز نسبت به بسیاری از گوشت های قرمز دارد.طبخ خوب بوقلمون دشوار است. سعی کنید گوشت را به مدت چند ساعت در دستگاه دودی کن قرار دهید تا اینکه که گوشت نرم و لطیف شود.

جگر

جگر، به ویژه جگر گاو، یکی از مغذی ترین گوشت هایی است که شما می توانید بخورید. جگر منبعی عالی از پروتئین با کیفیت بالا و ویتامین های: B12 ، B6 ، ویتامین A و اسید فولیک ، اهن، روی و اسیدهای آمینه ضروری است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف کدام نوع گوشت برای سلامت شما مفیدتر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..