تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امام خمینی(ره) معنای حکم در قرآن را به حکومت تعبیر کرده است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد تفسیر حوزه گفت: امام در مباحث ولایت فقیه حکم را فراتر از حکومت به معنای قضاوت گرفته‌اند و آن را به ولایت تعبیر کرده است و قضاوت یکی از شعب و شئون ولایت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی امروز 26 بهمن در تفسیر سوره مبارکه انبیاء گفت: خداوند در  این سوره اشاره به اعطای حکم و علم به انبیاء کرده است که مراد از علم معلوم است.

وی افزود: حکمت در معنای قرآن یعنی استواری و استحکام و حرکت بر مبنای یک منطق درست و ممکن است به معنای حکومت باشد که مشهور آن را قضاوت، معنا کرده‌اند و قضاوت به معنای خاص مد نظر آنان بوده است.

هادوی تهرانی بیان کرد: امام در مباحث ولایت فقیه حکم را فراتر از حکومت به معنای قضاوت گرفته‌اند و آن را به ولایت تعبیر کرده است و قضاوت یکی از شعب و شئون ولایت است که با این تفسیر ولایت تشریعی مد نظر است.

این استاد حوزه همچنین در تفسیر سوره مومنون بیان کرد: قرآن فرموده که بشر اگر به فطرت خود رجوع کند حقانیت خداوند و دستورات او را درک می‌کند اما اراده‌ای برای این کار ندارد به همین دلیل می‌دانیم برخی امور سبب جهنمی شدن است ولی باز هم مرتکب آن می‌شویم.

وی اظهار کرد: اگر انسان تصور کند که در هنگام غیبت اکل میته برادر می‌کند کمتر سراغ این گناه می‌رود ولی ما سعی می‌کنیم این مسایل را فراموش کنیم تا کار خودمان را انجام دهیم به همین دلیل مومن در هنگام گناه، ایمان خود را کنار می‌زند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امام خمینی(ره) معنای حکم در قرآن را به حکومت تعبیر کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..