تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاکسازی بزرگترین میادین گازی سوریه

به گزارش بی‌باک، نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مردمی توانستند پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی، تاسیسات گازی «حیان» را از لوث آنها پاکسازی کنند.

بر اساس این گزارش،‌نیروهای ارتش در حال حاضر به خنثی‌سازی مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی داعشی‌ها در این تاسیسات ادامه می‌دهند.

با پاکسازی تاسیسات حیان، نیروهای ارتش سوریه به 15 کیلومتری شهر باستانی «تدمر» رسیده‌اند.

به گفته منابع سوری، ارتش توانسته است بزرگترین میادین گازی این کشور را از لوث تکفیری‌ها پاکسازی کند و به پیشروی خود به سمت شهر باستانی «تدمر» ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعشی بخش‌های زیادی از تاسیسات گازی حیان را یک ماه پیش هنگام اشغال آن بمب‌گذاری کرده بودند و همین مسبب سبب قطع ارسال سوخت و در نتیجه بروز مشکل در زمینه انرژی در بسیاری از مناطق شد که همگی از تاسیسات حیان تغذیه می‌شدند، چرا که حدود دو سوم تولید گاز لازم برای تولید برق مربوط به این مناطق است.

ارتش سوریه مدتی است که عملیات نظامی را برای بازپس‌گیری مناطقی که تروریست‌های داعشی در جریان حملات گسترده اخیرشان به حومه شرقی شهر حمص در مرکز سوریه اشغال کرده بودند، آغاز کرده است.

داده‌ها نشان می‌دهد که گروه تروریستی داعش پس از آنکه بزرگترین دژهایش در شمال سوریه یعنی «الرقه» و «الباب» در معرض خطر قرار گرفته  است، برای گسترش محدوده حضورش در خاک سوریه تلاش می‌کند و حملات اخیر به تدمر در این راستا صورت گرفت، داعش همچنین به دنبال توسعه‌‌طلبی به سمت شهر «حمص» بود که ارتش سوریه این یورش را مهار کرد و با پشتیبانی جنگنده‌های روسی توانست خطر داعش را دور کرده و پیشروی چشمگیری به سمت تدمر داشته باشد.

منبع: تسنیم





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاکسازی بزرگترین میادین گازی سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..