تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سفر اردوغان به پایتخت قطر

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سومین روز از سفر چهار روزه خود به سه کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس و در آخرین مقصد این سفر رسمی، شامگاه امروز در راس هیاتی بلندپایه برای دیدار با مقامات قطری وارد دوحه پایتخت این کشور شد.

به گزارش ایرنا، اردوغان پس از پایان دیدارهای خود با مقامات عربستان سعودی و با بدرقه رسمی در فرودگاه نظامی ملک سلمان از سوی فیصل بن بندر امیر ریاض و یونس دمیرار سفیر ترکیه در ریاض عازم دوحه پایتخت قطر شد.

اردوغان در این سفر به همراه همسرش امینه اردوغان، ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، نهاد زیبکچی وزیر اقتصادو تعداد دیگری از دولتمردان ترکیه وارد دوحه شد.

در دیدار رسمی رئیس جمهوری ترکیه در دوحه، دیدار اردوغان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر پیش بینی شده است.

سالم مبارک الشافع سفیر قطر در آنکارا امروز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی در رابطه با سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به قطر گفت: این سفر برای قطر در شرایط حساس بین المللی و منطقه ای حائز اهمیت ویژه ای است.

وی افزود: این سفر در چارچوب همکاری های متقابل دو کشور و پس از دومین نشست کمیته ارشد راهبردی ترکیه - قطر که 18 دسامبر 2016 در طرابوزون برگزار شد، انجام شده و در این دیدار حساس مسائل مهم متعددی از قبیل مسائل دو جانبه و منطقه ای در دستور کار دیدار رجب طیب اردوغان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر قرار دارد.

وی بیان کرد: قطر و ترکیه همواره به بررسی و رسیدگی جامع و ریشه ای به مسائل کنونی جهان اسلام از جمله موضوع فلسطین، سوریه، عراق و یمن تاکید کرده و هر دو کشور در زمینه تامین ثبات، امنیت و توسعه در منطقه همفکر بوده و همواره برای ارتقای آن تلاش کرده اند.

وی اولویت بخشیدن به حل مشکلات مشترک بین ترکیه و کشورهای حوزه خلیج فارس را به سود طرفین دانست و اضافه کرد: هر دو کشور مایل به افزایش همکاری در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری هستند و تلاش بی وقفه ترکیه برای امضای قرارداد تجارت آزاد با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج ادامه دارد که در دوره پیش، پیشرفت قابل توجهی نیز در همین راستا دیده می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سفر اردوغان به پایتخت قطر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..