تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«سیگار» چروک تان می کند

کد خبر: ۴۸۰۵۲۸

۱۰۹  بازدید

یک متخصص پوست افزایش سن، استفاده از عضلات هنگام صحبت کردن و کم شدن بافت زیر پوست را از جمله مهمترین پدیده‌هایی دانست که موجب چروک می‌شود، گفت: از عوامل موثر بر چین و چروک پوست می‌توان به سیگار ، عادات نامناسب تغذیه‌ای، خواب ناکافی و استرس اشاره کرد.

خبرگزاری تسنیم: امیر هوشنگ احسانی با بیان اینکه ژنتیک و عوامل محیطی در ایجاد چین و چروک پوست موثر هستند، اظهار داشت: از عوامل محیطی موثر بر چین و چروک پوست می‌توان به مواردی مانند سیگار کشیدن، عادات نامناسب تغذیه‌ای، خواب ناکافی و استرس زیاد اشاره کرد. البته اثر ژنتیک قابل پیشگیری نیست، اما می‌توان از عوامل محیطی پیشگیری یا حداقل شدت و حدت آن را کم کرد. البته افزایش سن هم غیر قابل اجتناب است.

این متخصص پوست در ادامه به اشکال اصلی ایجاد چین و چروک پوست اشاره و بیان کرد: پوست از سه لایه اپیدرم (لایه بیرونی)، درم (زیر پوست) و هیپودرم یا چربی پوست تشکیل شده است. اشکال اصلی، مربوط به قسمت دوم است. بافت درم از پروتئین‌هایی که مهم‌ترین آن کلاژن و بعد پروتئین الاستین است، تشکیل شده؛ افزایش سن، ژنتیک و عوامل محیطی بر این لایه اثر می‌گذارد.

وی با بیان اینکه بافت کلاژن به استحکام پوست کمک می‌کند، تاکید کرد: بافت الاستین خاصیت انعطاف پذیری پوست را ایجاد می‌کند. با افزایش سن، سلول‌هایی که سازنده کلاژن و استین هستند، فعالیت‌شان کاهش می‌یابد و در نتیجه بافت کلاژن و الاستین هم کم می‌شود.

احسانی در پاسخ به این پرسش که آیا تبلیغاتی که در مورد کلاژن سازی صورت می‌پذیرد واقعی است، گفت: به اندازه‌ای که تبلیغ صورت می‌پذیرد، درست نیست؛ البته درصدی از آن درست است.

وی افزایش سن، استفاده از عضلات هنگام صحبت کردن و البته کم شدن بافت زیر پوست را از جمله مهم‌ترین پدیده‌هایی دانست که موجب ایجاد چروک می‌شود و اظهار کرد: همه ما چربی زیر پوست را داریم و این چربی، حالت صورت را ایجاد می‌کند. تغییر در این بافت با افزایش سن، به خاطر نیروی جاذبه زمین و عوامل محیطی اتفاق می‌افتد.

این متخصص پوست در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان از "اکسید دو زنگ" برای رفع چروک استفاده کرد، خاطرنشان کرد: حدود 40 تا 50 سال پیش استفاده از آن مرسوم بود، ولی چون بسیار چرب و سفید کننده است، خیلی افراد به ویژه افرادی که پوست چرب دارند و همچنین آقایان آن را نمی‌پسندند. البته برای کسی که پوستشان جوش نمی‌زند و برای افرادی که پوست خشک دارند، می‌تواند موثر باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««سیگار» چروک تان می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..