تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر کمبود خواب بر مصرف غذاهای شیرین

فهم دقیقی ازتاثیر کمبود خواب بر مناطقی از مغز که میل به خوردن غذاهای ناسالم را کنترل می‌کنند، وجود ندارد. مقاله‌ی جدیدی که در مجله‌ی eLife منتشر شد، دریافت که کمبود خواب REM، باعث می‌شود تا مصرف غذاهای ناسالم، به خصوص ساکاروز و چربی، افزایش یابد. محققان از متد جدیدی استفاده کردند تا کمبود خواب REM را در موش‌ها به وجود بیاورند و در کنار آن از روش‌های شیمیایی-ژنتیکی استفاده کردند تا نورون‌های پریفرانتال کورتکس و رفتارهایی را که باعث می‌شوند ، مسدود کنند. محققان دریافتند که متوقف کردن این نورون‌ها، تاثیر کمبود خواب REM بر مصرف ساکاروز را وارونه ساخت اما هیچ تاثیری در مصرف چربی نداشت.
خواب REM، یک مرحله‌ی منحصر به فرد از خواب در پستانداران است که همراه با رویا است و با حرکت تصادفی چشمان و تقریبا فلج کامل بدن شناخته می‌شود. پریفرانتال کورتکس، در تشخیص مطبوعیت غذا از طریق طعم و بو و بافت نقش دارد. علاوه بر آن، به نظر می‌رسد که افراد چاق وقتی غذاهای پرکالری می‌خورند، فعالیت بیشتری در پریفرانتال کورتکس دارند. کریستوفر میکیان، سرپرست این پروژه: نتایجی که به دست آوردیم، نشان می‌دهد که وقتی کمبود خواب داریم، پریفانتال کورتکس میانی، می‌تواند مستقیما نقشی در کنترل میل ما به غذاهای افزایش دهنده‌ی وزن که سرشار از ساکاروز هستند، ایفا کند.

منبع: آشپزباشی، ترجمه شده از Science Daily

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر کمبود خواب بر مصرف غذاهای شیرین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..