تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وجود بیش از 4هزار بافت فرسوده و قدیمی در مشهد

وجود بیش از 4هزار بافت فرسوده و قدیمی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رحیم رهنما،عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در چهارمین کنگره تاریخ  معماری و شهرسازی ایران گفت: بحث سامان دهی و مدیریت الگوهای شهری ، دغدغه نهادهای بین المللی نیز محسوب می شود و سرمایه ‌گذاری زیادی را در بهبود و ارتقای الگوها و شیوه های توسعه مدیریت شهری دارند چرا که بحث جهانی شدن شهرها مطرح است.
وی افزود:  بحث ما روی بافت های شهری است  که مراکز شهرها محسوب می شوند  و به لحاظ عناصر میراثی در طبقه بندی های بافت های میراثی، بافت های قدیمی، بافت های جدید، پیوسته ،حاشیه ای ،بافت قدیمی میانه و بافت  بیرونی  قرار گرفته اند و رشد شهری بافت های مختلفی را شکل داده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ما در ایران بیش از 490شهر دارای بافت فرسوده داریم که بیش از 700هزار هکتار است و بیش از ده ها هزار نفر در این بافت زندگی می کنند و در برنامه چهارم و پنجم قرار بود  10درصد این بافت ها احیا شود و بافت فرسوده نداشته باشیم و این هزینه های زیادی را می طلبد.
رهنما افزود: در ایران از دهه 70تا امروز از نورسازی و بهسازی و بازآفرینی و احیای مراکز شهری به نسبت گذشته افزایش یافته و شاخص ها گسترش یافته است.
سند ملی احیای توانمند سازی نگاه ها را نسبت به حفظ آثار تاریخی و بافت های هویتی که تکامل تاریخی شهر و تمدن را نشان می دهند به عنوان محور اساسی و راهبرد کلان ملی  مورد توافق قرار گیرد و هم گرایی در ان غالب نشود و میراث موجود در از ان از بین نرود.
در مشهد بیش از 4هزار بافت فرسوده و قدیمی وجود دارد که بیشتر در محدوده بافت حرم و منطقه ثامن است.
انتهای پیام// ز.ی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وجود بیش از 4هزار بافت فرسوده و قدیمی در مشهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..