تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سِر جانفشانی حضرت زهرا(س) دفاع از حریم ولایت بود

ساعت: 13:01 منتشر شده در مورخ: 1395/11/26 شناسه خبر: 1038902

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین با بیان اینکه سِر جانفشانی حضرت زهرا دفاع از ولایت بود، اذعان کرد: برای داشتن سبک زندگی اسلامی باید مولفه‌های زندگی فاطمی را بررسی کرده و با شناسایی آنها این موارد را در زندگی به کار ببندیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عباس اوتارخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، با بیان اینکه ما در نظام مدیریت اسلامی ولایت را رکن رکین این نظام می‌دانیم، اظهار کرد: با مطالعه تاریخ اسلام پبامبر در کنار نبوتشان مسئولیت‌هایی دیگری نیز برعهده داشتند.


وی در ادامه افزود: وقتی حرف از معرفی ولایت به میان می‌آید قران صراحتا اعلام می‌کند، پیامبر اگر این کار را انجام ندهی رسالت و کار و تلاش تو اَبتر می‌ماند، تمام این تذکرات نشان دهنده جایگاه والای ولایت است.

این کارشناس دینی ادامه داد: در روایات متعددی ذکر شده که پس از مرگ و در قبر برجسته ترین نوری که در کنار نور نماز و روزه و خمس قرار می‌گیرد نور ولایت است؛ اگر هم شخص در جایگاهی سستی داشته باشد این نور ولایت به کمک او خواهد آمد.

وی با بیان اینکه ولایت عامل تضمین کننده جامعه است، ابراز کرد: ورود حضرت فاطمه زهرا(س) در عرصه دفاع از ولایت حاوی نکات ارزشمندی برای شیعیان ایشان است.

این مسئول اضافه کرد: عده‌ای حمایت حضرت زهرا(س) از امام علی(ع) را به اشتباه دفاع از همسر تلقی می‌کنند که اشتباه فاحشی است، ایشان در این دفاع حمایت از ولایت مدنظرشان بود نه دفاع از همسر.

وی تاکید کرد: از عملکرد این بانوی بزرگوار درسی که می‌آموزیم این است که دفاع از ولایت زن و مرد نمی‌شناسد، هر کسی در هر جایگاه باید از نظام اسلامی خود دفاع کند.

در بحث اجتماع خانم‌ها باید مراقب اختلاط با نامحرمان باشند 
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین گفت: حضرت زهرا(س) به ما آموخت که اولا به تبعیت از ولایت بپردازیم و حمایت همه جانبه از ولی فقیه خود داشته باشیم و حتی جان خود را در دفاع از ولایت فدا کنیم.

وی با بیان اینکه سِر جانفشانی حضرت زهرا دفاع از ولایت بود، اذعان کرد: برای داشتن سبک زندگی اسلامی باید مولفه‌های زندگی فاطمی را بررسی کرده و با شناسایی آنها این موارد را در زندگی به کار ببندیم. 

این کارشناس دینی با اشاره به بُعد فردی زندگی حضرت زهرا(س) عنوان کرد: در بحث ایمانی تمام وجود فاطمه زهرا ایمان است، ایمان به پروردگار و ایمان به حقیقت زندگی، کسی که ایمان به حقیقت زندگی داشته باشد به طور ناخودآگاه زندگیش براساس مبانی الهی تنظیم می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه مادی و معنوی در زندگی تاثیرات خود را روی انسان‌ها می‌گذارد، بیان کرد: حتی در تربیت فرزند کسی که مادی فکر می‌کند به جای رشد معنوی به رشد جسمی فرزندش اهمیت می‌دهد.

اوتارخانی ابراز کرد: این بانوی بزرگوار به رشد معنوی فرزندان خود اهمیت می‌دادند، در شب‌های قدر فرزندان خود را بیدار نگه می‌داشتند، حتی در بحث نقش اجتماعی زنان در جامعه حضور فعالی داشته‌اند و این موارد با هم تداخلی نداشتند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها توصیه فرمودند؛ "مبادا کارهای خارج از خانه زن را از مهمترین وظیفه‌ای که دارد بازدارد، همسرداری و فرزنداری شغل اساسی خانم‌هاست."

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین یادآور شد: یکی از خانم‌ها در زمان پبامبر(ص) به حضور ایشان می‌رسد و از جهاد مردان و ثواب و برکات معنوی آن شکایت می‌کند، پیامبر می‌فرمایند که جهاد زن خوب شوهرداری کردن است، وقتی یک زن در خانه به همسرداری و تربیت فرزند مبادرت می‌کند همسر او هرکاری که در بیرون از خانه انجام می‌دهد همان بهره و ثواب را زن نیز می‌برد.

وی در پایان اذعان کرد: در بحث اجتماع خانم‌ها باید مراقب اختلاط با نامحرمان باشند و با در نظر گرفتن این شرایط زن هم می‌تواند به فعالیت‌های اجتماعی خود برسد.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سِر جانفشانی حضرت زهرا(س) دفاع از حریم ولایت بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..